Čínská elektrická revoluce: Dojezd 1000 km na jedno nabití

Autor:

První elektromobil na světě schopný ujet přes 1000 km na jedno nabití by mohl dorazit na trh již v létě a bude jej vyrábět šanghajský výrobce elektromobilů Nio. Polovodičovou baterii s kapacitou 150 kWh dodá krajan WeLion. Společnost Nio oznámila představení tohoto nového typu baterie již v roce 2021 a zdá se, že by mohla být k dispozici velmi brzy.

Zapojené modely

Zpráva podaná čínskému ministerstvu průmyslu a informačních technologií neuvádí názvy tří modelů, u kterých hodlá Nio polovodičovou baterii použít, ale předpokládá se, že jde o sedan ET7, připravovaný ES6 a SUV. – EC7 kupé. Je však nepravděpodobné, že tato technologie bude použita u starších vozů nebo u notchbacku ET5, který chce zachovat nižší ceníkovou cenu

Zvláštnosti polovodičové baterie

Všechny autobaterie Nio jsou zaměnitelné a snadno vyměnitelné prostřednictvím sítě výměnných stanic baterií. Uživatelé pak mohou použít polovodičovou baterii na jakýkoli model v oběhu, jednoduše přihlášením k odběru služby. Díky této funkci je Nio zajímavou možností pro ty, kteří chtějí používat elektromobily bez obav o dojezd a výdrž baterie.

Polovodičové baterie

Polovodičové baterie představují významný krok vpřed v oblasti elektromobilů. Nabízejí vyšší měrnou energii než lithium-iontové baterie, delší dojezd a rychlejší nabíjení. Jsou také bezpečnější a méně náchylné k problémům s přehřátím, protože neobsahují hořlavé kapaliny.

Nio e WeLion

Nio spolupracuje s WeLion již řadu let, ještě před uvedením svého prvního vozu na trh. Tato spolupráce vedla k výrobě stále účinnějších baterií. Zdá se tedy, že čínský výrobce hodlá držet krok s nejnovějšími technologiemi v oblasti elektromobilů a nabízet svým zákazníkům stále lepší produkty.