Xiaomi YU7: Čínské Porsche má cenu Elroqu. Vrásky na čele udělá především Tesle

Autor:

Foto: Xiaomi. Zdroj: Xiaomi, Automotive News

Technologický gigant Xiaomi doslova vtrhl do světa elektromobilů a po extrémně úspěšném sedanu SU7 nyní přichází neméně ambiciózní SUV. Úspěch má zaručený. Vypadá totiž jako Porsche Macan, ale cenově se blíží Škodě Elroq. Teď o něm víme o něco víc.

Loni představilo Xiaomi svůj první elektromobil – sedan SU7 a pořádně tím rozvířilo vody ve světě elektrických aut. Vždyť krátce po jeho březnovém představení složilo zálohu více než 100 000 zákazníků. To se při debutu opravdu nestává často a už vůbec ne, aby taková novinka dávala lekce zavedeným hráčům. Od dubna do prosince loňského roku Xiaomi SU7 dokázalo v měsíčních registracích v Číně čtyřikrát porazit Teslu Model 3, včetně prosince, kdy se pro SU7 rozhodlo téměř 26 000 zákazníků. Xiaomi má však ještě velkolepější plány. V létě má přijít na trh jeho druhý model – SUV YU7 a už nyní je jasné, že si bere na mušku Teslu Model Y.

Vypadá opravdu fantasticky. Zatímco SU7 trochu připomíná Porsche Taycan, i když s větším prostorem v kabině, YU7 se inspiruje elektrickým Porsche Macan a možná i Ferrari Purosangue. Ale je opět větší. Na délku měří 4 990 mm a rozvor náprav dosahuje 3 000 mm. V tomto ohledu tedy překonává i Teslu Model Y. Finální parametry zatím nejsou známy, ale na veřejnost proniklo několik údajů z čínského ministerstva průmyslu a informačních technologií. Díky tomu víme, že si YU7 troufá na Porsche Macan i Teslu Model Y i v dojezdu. Podle čínské normy CLTC ujede na jedno nabití až 719 km. Pravděpodobně půjde o verzi s baterií o kapacitě 93,7 kWh.

Základní varianta by měla mít akumulátor o kapacitě 73,6 kWh a na jedno nabití zvládnout 593 km. Předpokládá se, že technika bude shodná se sedanem SU7, takže verze s pohonem zadních kol dostane elektromotor o výkonu 220 kW. Dvoumotorová varianta by měla mít 508 kW a maximální rychlost 253 km/h. Není vyloučena ani ultimativní verze s výkonem 1 139 kW ze SU7 Ultra, která zrychlí na stovku za 2,5 sekundy. Pokud se tak stane, i Porsche Macan bude vedle YU7 Ultra blednout závistí. Počítat můžeme i s vyšší úrovní autonomního řízení. Pro YU7 je připraven lidar, 11 kamer a 12 ultrazvukových senzorů. Nejvíc šokující je však cena.

V Číně se bude YU7 prodávat od 250 000 jüanů, což je přibližně 33 000 eur. To je cena, na které startuje nová Škoda Elroq 50, tedy verze s podstatně menší baterií. Oficiální uvedení na trh je plánováno na červen, ale už teď je z této novinky nervózní i Elon Musk. Ten se již dříve vyjádřil, že za největší konkurenty Tesly považuje právě čínské automobilky. Xiaomi mezi ně rozhodně patří. Navíc není tajemstvím, že Xiaomi plánuje brzy expandovat za hranice Číny. Sedan SU7 si dokonce oblíbil i šéf Fordu Jim Farley, který ho používá jako svůj „služebák“, což je skutečně nevídané.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY