Hyundai Inster v testech boduje. Ohromil praktičností i svezením

Autor:

Foto: Hyundai. Zdroj: Hyundai

Čeští motorističtí novináři si již na domácích silnicích mohli vyzkoušet osobitý malý elektromobil Hyundai Inster. A ve svých dojmech nešetří superlativy. Líbí se jim především praktičnost auta pro každodenní využití v kombinaci s jeho dostupností, chválí ale také jízdní vlastnosti. Přečtěte si, čím Inster odbornou veřejnost oslovil.

Inster je nejdostupnější elektromobil značky Hyundai. S cenou od 399 993 Kč bez DPH oslovuje nejen firemní klientelu, ale i soukromé zákazníky. A jak dokazují první dojmy českých novinářů, je to zároveň promyšlené a propracované auto. Jeho svěží přístup budí nadšení a v testech boduje prostorností, komfortem, nízkou spotřebou i kultivovaným projevem.

„Během české premiéry jsem měla možnost s ním strávit odpoledne a roztomilou krabičku jsem si okamžitě zamilovala. Navzdory svým angličákovým rozměrům totiž jezdí jako dospělé auto a nesápe se po kilowatthodinách jako vězeň právě vypuštěný z hladomorny,“ shrnuje své dojmy Viola Procházková z webu Autíčkář. Ocenila i prostornost čtyřmístného provedení (nyní je již dostupné i pětimístné): „Čtyřmístnou konfiguraci mnozí zmiňují jako nevýhodu, ale proč vlastně? Viděli jste někdy, že by v takovém autě jelo pět lidí? Není naopak mnohem logičtější dopřát těm dvěma vzadu plnohodnotné sedačky?“

Kouzla s interiérem

Prostornosti a variability interiéru si všímají prakticky všichni recenzenti. Podrobně vše ukazuje například Jan Staněk na svém YouTube kanále Electro Dad: „I když se posunu úplně dopředu, tak mám pořád místo na kolena a rozumně místa na nárty,“ ukazuje ve videu názorně prostor na zadních sedadlech s posunutou lavicí a zvětšeným kufrem.

Neobvyklá je možnost zcela sklopit nejen zadní, ale i přední sedadla. „Kouzlo je v tom, že si můžeme vytvořit víceméně rovinu. Tady se dva lidé mohou vyspat,“ konstatuje Staněk. Délka vzniklé plochy je celých 226 centimetrů, ale překvapivě dobré jsou i další míry: „V nejužším místě máme 96 centimetrů, v širším místě v kufru je to 116 centimetrů a v prostoru pro posádku ještě víc.“

Příjemných detailů si ve svých dojmech z auta všímá Ioannis Papadopoulos z webu fDrive.cz. „Začněme netradičně příslušenstvím, protože takové, jaké si můžete dokoupit k Insteru, jinde hned tak nenajdete,“ popisuje v úvodu svého testu netradiční výměnné panely a další praktické vychytávky. „Možnost měnit tyto prvky se mi líbí a věřím, že s pomocí 3D tiskáren budou někteří majitelé v navrhování a výrobě docela kreativní,“ míní. Díky širokému úhlu otevření dveří se do auta bude dobře nastupovat i starším lidem a pohodlná bude i manipulace s dětskou autosedačkou.

Nízká spotřeba, skvělé svezení

Jeho kolega Marek Tomíšek se ve svém testu zaměřil na spotřebu. „Malý městský crossover Hyundai Inster Power ukázal, že má i přes původ ve spalovacím Casperu (který se však v Evropě neprodává) efektivní techniku pohonu, na kterou jsme u značky Hyundai zvyklí,“ hodnotí pozitivně apetit vozu. Jeho průměr v náročném testu byl 17,9 kWh/100 km, nejníže stlačil spotřebu mimo město na 14,5 kWh/100 km. Nešlo však o žádnou extra úspornou jízdu a někteří kolegové při svých jízdách dosáhli i mnohem nižších hodnot. Udávaný dojezd 370 kilometrů v kombinovaném cyklu WLTP s větším 49kWh akumulátorem tak je reálný.

Novináři chválí i jízdní projev Insteru. „Netrvalo dlouho, a bylo nám jasné, že tenhle elektrický drobek se rozhodně nechová jako typické mini-auto. Naopak, v mnoha ohledech připomíná spíše větší Hyundai Ioniq 5, akorát v odlehčené a hravější verzi,“ píše Bart Běhal na webu CNN Prima News a dodává: „Auto se řídí s lehkostí, ale zároveň nabízí až nečekanou porci jistoty a stability. Na standardních 15palcových kolech rozhodně nemusíte mít strach z rozbitých silnic.“ Inster je navíc podle něj překvapivě dobrý i v zatáčkách, příliš se nenaklání a „drží jako přibitý k silnici“. V závěru svého textu se nebojí Inster prohlásit za „Rolls-Royce mezi elektromobily“.

S kvalitou jízdy souhlasí i kolega Jan Matoušek z Aktuálně.cz: „Podvozek spolu s 15palcovými koly tlumí nerovnosti velmi účinně, přitom ale nesklouzává k houpání, jak to mají některé třeba čínské elektromobily. Naopak v zatáčkách je i při lehce dynamičtější jízdě jistý, čemuž pomáhá i protažený rozvor náprav,“ píše v testu s názvem Na takové elektrauto Češi čekali.

Roztomilý na pohled, budí ale respekt

Celkově se novináři shodují, že Inster je na své rozměry (délka 3,8 metru) nečekaně dospělé auto. A to jak chováním, tak výbavou a funkcemi. Například Radek Herbich z Autorevue.cz v úvodu svého testu píše, že „tento prcek ohromí svou dospělostí a funkcemi“, a rovnou dodává: „Že je úvod k tomuto svezení až moc jásavý? Ano, je, ale zcela oprávněně – první kilometry s novým modelem Inster na českých silnicích ukázaly, že jde o mimořádně přesvědčivé auto, které jeho tvůrci promysleli od A do Z.“

„Dokázal by zahanbit i větší konkurenci,“ píše zase v titulku svých dojmů Lukáš Volšický z magazínu Autosalon.tv. Inster hodnotí jako intuitivní a dospělý, přitom si zachovává výhody malých elektrických aut: „V městských ulicích je jako ryba ve vodě, příjemně se s ním manévruje, a když potřebujete zaparkovat, vejde se i do malých míst.“

Ovšem neztratí se ani mimo město. „S malými rozměry i intenzivním a lineárním zátahem elektromotoru působí svižně,“ míní Volšický a doplňuje i zážitky z předjíždění: „Na rovinkách zjistíte, že když chcete předjíždět, ani jej nemusíte přemlouvat tak, jako podobně velká spalovací auta. I v rychlostech okolo devadesátky stačí plynule vybočit a přidat, abyste to zvládli během pár vteřin. Pružná dynamika elektromotoru je skvělá a nemusíte se vyhýbat ani dálnicím.“

Čím ještě Inster zaujal:

– Snadné parkování
– Tepelné čerpadlo a předehřev baterie od 2. stupně výbavy
– Povedená ergonomie s tlačítky
– Možnost použít mobilní telefon jako klíč
– Příjemný volant
– Funkce V2L a zásuvka na 250 V/16 A
– Kvalitní zpracování a výhodná cena

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY