MG IM5/6: Tesla Model 3 a Y mají nové čínské konkurenty. Známe ceny

Autor:

Foto: MG. Zdroj: MG

Značka MG se dosud zaměřovala především na cenově dostupné elektromobily. Už nádherný elektrický roadster Cyberster a koncept kupé Cyber GTS ale naznačily, že britsko-čínská automobilka má ambice mnohem výše. Nyní je naplno ukázala na tradičním Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Premiéru si zde odbyly dva prémiové elektromobily zcela nové modelové řady IM (Intelligence in Motion), které svým designem a technikou hrají úplně jinou ligu. Sedan MG IM5 i SUV IM6 mají zatopit těm nejlepším současným elektromobilům včetně Tesly Model 3 a Model Y. Z domácích čínských konkurentů jim pak budou nejvíce dýchat na záda elektrické vozy Xiaomi SU7 a YU7.

Zatím není jasné, zda se na designu obou novinek podílel slovenský designér Jozef Kabaň. Každopádně mají moderní, aerodynamický vzhled, který trochu připomíná Porsche Taycan nebo elektrický Macan. Přinášejí také výrazně modernější elektrickou platformu zahrnující 800V baterii o kapacitě 75 nebo 100 kWh. Ta se dokáže nabít z 10 na 80 % za pouhých 17 minut. MG slibuje dojezd přibližně 650 km u verzí Long Range. Sportovně laděné varianty Hurricane pak zvládnou akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,2, respektive 3,5 sekundy. Ovládání navíc usnadňuje řízení zadních kol, které umožňuje otočit vůz na poloměru jen 9,98 metru.

Plně automatické parkování aktivované jediným dotykem by si mělo poradit i s náročnými manévry v těsných prostorech. Nechybí ani pokročilé asistenční systémy vyvinuté ve spolupráci se společností Momenta. Interiéru modelů IM5 a IM6 dominuje ultra-HD displej s úhlopříčkou 26,3 palce, který doplňuje další dotykový displej o velikosti 10,5 palce na středové konzoli. Dokonalý zvuk má zajistit audiosystém s 20 reproduktory, z nichž čtyři – takzvané „nebeské“ – jsou zabudované přímo ve stropě. Akustický komfort navíc zvyšuje důkladná zvuková izolace kabiny, kterou zajišťují mimo jiné standardně dodávaná laminovaná skla.

MG IM5 a IM6 se nejprve objeví na vybraných evropských trzích – konkrétně ve Velké Británii, Norsku a Švýcarsku. Britové už dokonce znají ceny. V nabídce bude šest verzí kombinujících pohon s jedním nebo dvěma elektromotory a dvě kapacity baterií. Zázračně nízké ceny ale nečekejte – koncern SAIC totiž musí při dovozu do Evropy platit vysoké dodatečné clo. MG IM5 tak ve standardní verzi s baterií 75 kWh začíná na 39 450 librách (zhruba 46 550 eur). Varianta Long Range se 100kWh baterií vyjde na 44 995 liber (cca 53 100 eur) a špičkový model Performance se stejnou kapacitou na 48 495 liber (asi 57 200 eur).

SUV IM6 začíná na ceně 47 995 liber (zhruba 56 600 eur) za verzi s dlouhým dojezdem. Pokud se rozhodnete pro variantu Performance, cena vzroste na 50 995 liber (cca 60 200 eur), a exkluzivní uvedení na trh v podobě edice Launch Edition přijde na 52 995 liber (asi 62 500 eur). Jsou to zajímavé ceny, ale zatím se čínských elektromobilů asi nemusíme nijak zvlášť obávat. Připomeňme, že SUV IM6 není úplnou novinkou. Znají ho už zákazníci v Austrálii, kde se prodává bez loga MG. Značka IM je totiž jednou z prémiových divizí koncernu SAIC. V Evropě jí pomůže právě zařazení do nabídky dobře etablované značky MG.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY