Nejlevnější modely elektroaut na trhu: Levné, stylové, elektrické

Autor:

Foto: Hyundai. Zdroj: SDA

Elektromobilů na trhu přibývá a jsou čím dál dostupnější. Automobilky šlapou do elektrifikace a přicházejí s novými modely, které již nezruinují rodinný rozpočet. Nejlevnější kousky najdete hlavně mezi malými městskými vozy. A pokud vás nelákají čínské značky, na výběr jsou i solidní evropské varianty.

Dacia Spring – cenově nejdostupnější elektroauto současnosti

Dacia Spring si drží titul nejlevnějšího elektromobilu, který dnes na českém trhu seženete. Malý městský crossover s kompaktními rozměry a čtyřmi místy k sezení, který sice nezboří žebříčky luxusu, ale oslní tam, kde to řadě lidí dává největší smysl – cenou a provozními náklady.

S dojezdem až 305 km v městském režimu a jednoduchou konstrukcí se Spring hodí hlavně pro každodenní jízdy po městě – nákupy, školka, práce, sem tam výlet po okolí. A i když výkonově neohromí (nabízí buď 33 kW, nebo 48 kW), jeho reálná spotřeba kolem 13–14 kWh/100 km je víc než rozumná. Navíc díky nízké hmotnosti pod 1 tunu působí svižněji, než by člověk čekal.

Spring se nejvíc hodí těm, kdo chtějí jezdit levně, ekologicky a nepotřebují honosný infotainment nebo kožené sedačky. Zkrátka – pokud nehledáte luxus, ale praktické, jednoduché auto s elektrickým pohonem a rozumnou cenovkou, Dacia Spring vás zaujme.

Samozřejmě, u takto cenově posazeného vozu nemůžeme čekat zázraky ve výbavě nebo zpracování – tvrdé plasty, základní infotainment a nepříliš odhlučněná kabina jsou součástí balíčku. Ale právě díky tomu je Dacia Spring cenově dostupná a málo co ji v tomhle segmentu překoná.

Citroën ë-C3: pohodlí a la Citroën, teď i bez kapky benzínu

Pokud vás láká elektromobil, který je kompletně evropského původu a zároveň nechcete sahat příliš hluboko do kapsy, rozhodně by vám Citroën ë-C3 neměl uniknout ze zorného pole. Tento nový elektrický přírůstek od Citroënu je navržený a vyráběný v Evropě (konkrétně v Trnavě na Slovensku), což je v dnešní záplavě čínských modelů celkem osvěžující změna. A nejen to, ë-C3 má šmrnc. Jeho moderní a přitom hravý design působí svěže, vypadá dospěleji než by jste čekali, a hlavně z něj doslova sálá typický francouzský cit pro styl i pohodlí.

Uvnitř vás přivítá zajímavě pojatý interiér, který se nebojí experimentovat – od netradičního infotainmentu přes minimalistický digitální kokpit až po výrazné materiálové kombinace. Ať už zvolíte základní výbavu nebo top variantu, dostanete slušnou porci komfortu a bezpečnostních prvků, které v této cenové kategorii rozhodně nejsou samozřejmostí.

Citroën ë-C3 je k dispozici ve třech výbavových liniích – YOU, PLUS a MAX. Už ta nejnižší, tedy YOU, obsahuje například automatickou klimatizaci, elektrická okna vpředu i vzadu, LED denní svícení nebo systém automatického nouzového brzdění. A teď pozor na cenu – oficiální ceníkovka činí 630 000 Kč, což samo o sobě není zlé, ale pokud chytnete akci, můžete jej mít dokonce už za 589 900 Kč. To je dost dobrá nabídka na to, že jde o plnohodnotný elektromobil z Evropy s dojezdem 315 km a příjemným jízdním komfortem.

Citroën tak cílí přesně na tu skupinu řidičů, která hledá elektromobil pro běžný život – něco dostupného, stylového, bez zbytečných komplikací a s jasným evropským původem. A v tomhle směru ë-C3 rozhodně umí zaujmout. Nabízí jednoduché a přehledné ovládání, solidní dojezd i výbavu, která neurazí – to vše za cenu, která se začíná přibližovat spalovacím alternativám. Pokud vás zajímají i další cenově dostupné elektromobily, mrkni přehled těch nejlevnějších elektrovozů na trhu.

Hyundai Inster: malý elektromobil s velkými ambicemi a překvapivým dojezdem

Hyundai rozšiřuje svět dostupných elektromobilů o nový model Inster – kompaktní SUV do města, které ale zdaleka nezůstává jen mezi semafory. Ačkoliv se rozměrově vejde do kategorie mini (délka jen lehce přes 3,8 metru), uvnitř tě překvapí svou promyšleností a prostorností. Všechna čtyři sedadla lze sklopit do roviny, zadní lavice je (od výbavy Style) posuvná až o 16 cm, a tím pádem dokážete z kufru vydolovat až 351 litrů – což je více, než je v nejnižší třídě běžné.

Hyundai Inster se nebojí ani delších cest. V základní verzi nabízí dojezd 327 km, výkonnější verze Long Range slibuje až 355 km, což je na městské elektroauto víc než solidní. Navíc podporuje rychlonabíjení – z 10 na 80 % se dostanete za zhruba 30 minut, a to díky 85kW DC nabíjení. Motor s výkonem 71 kW nebo 84,5 kW (v Long Range) stačí i na svižnější jízdu mimo město.

Co se týče výbav, Hyundai to rozjíždí ve velkém stylu – pět úrovní, včetně outdoorové varianty Inster Cross. Nechybí automatická klimatizace, digitální přístrojovka, infotainment s 10,25″ displejem, zadní kamera a solidní sada asistenčních systémů. Za cenu 599 990 Kč dostanete moderní, bezpečný a dost stylový elektromobil, který se v městském provozu cítí jako ryba ve vodě, ale zvládne i výlet mimo město bez nervů z nabíječek.

Fiat 500e: retro kouzlo v moderním elektrobalení

Do výběru cenově dostupných elektromobilů se s přehledem vejde i Fiat 500e – stylová městská ikona s italským temperamentem, která se na silnicích neztratí ani v čistě elektrické podobě. Tahle třídveřová klasika nabízí čtyři místa k sezení (spíš ale ve stylu „2+2“ – zadní lavice je vhodnější pro děti nebo krátké přesuny), kompaktní rozměry ideální do města a retro-chic design, který si drží svůj nezaměnitelný charakter už přes 60 let.

V našem seznamu patří Fiat 500e k těm nejmenším – dojezd slabší verze činí 257 km a objem kufru je pouhých 185 litrů, což z něj dělá spíš stylový doplněk do městských uliček než rodinné auto na víkendové výpravy. I tak ale zaujme povedeným interiérem, solidním zpracováním a typicky hravou jízdní dynamikou. Elektromotor o výkonu 70 kW mu dodává svižnost, která ve městě bohatě stačí. Navíc se nabíjí rychlostí až 50 kW, takže i pauza na kávu mu může stačit k doplnění energie.

Fiat si za styl nechává zaplatit – běžná cena přesahuje 700 tisíc Kč, ale aktuálně je model 500e k mání za akční cenu 599 900 Kč, čímž se posouvá do zajímavějších vod pro ty, kdo hledají elektromobil s osobitostí a nechtějí splývat s davem.

Opel Corsa-e: městský ninja na baterky

Do nabídky dostupnějších elektromobilů se sebevědomě řadí i Opel Corsa-e – městský hatchback s praktickým tělem a elektrickým srdcem, který se nebojí ani delších tras. Corsa si drží svůj nenápadný a elegantní vzhled, ale pod kapotou (tedy spíš pod podlahou) ukrývá slušnou porci výkonu, solidní baterii a překvapivě pohodlný interiér.

Uvnitř nabídne plnohodnotných pět míst, přehledný digitální kokpit a výbavu, která už v základu zahrnuje např. LED světlomety, automatickou klimatizaci, parkovací senzory nebo adaptivní tempomat. Díky tomu působí Corsa-e dospěle, a to nejen na pohled, ale hlavně při každodenním používání.

Elektromotor o výkonu 100 kW zajišťuje svižnou a plynulou jízdu, která se nezalekne ani dálnice, ale doma je Corsa samozřejmě hlavně ve městě – tam naplno vynikne její tichý chod, okamžitá odezva na plyn i kompaktní rozměry ideální do těsných parkovacích míst. Baterie o kapacitě 46,3 kWh slibuje dojezd až 337 km, což je víc než dost pro běžné denní nájezdy. A pokud bude potřeba dobít, zvládne to s rychlonabíjením až 100 kW – tedy z 10% na 80 % za cca půl hodiny.

Co se týče ceny, tak ta oficiální startuje lehce nad 800 tisíci, ale díky akcím a výhodnému financování se Corsa-e aktuálně dá pořídit už od 699 990 Kč. To z ní dělá zajímavou volbu pro každého, kdo chce elektromobil bez zbytečné excentriky, ale zato s praktickým rozumem, solidní technikou a evropským původem.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY