Nástup elektrických Volkswagenů nebyl tak hladký, jak se očekávalo. Vedení ve Wolfsburgu se dokonce rozhodlo, že zruší označení ID, které dosud doprovázelo všechny elektrické novinky značky. Elektrické Volkswageny tak nově zapadnou do portfolia stejně jako ostatní modely – bez zvláštního zdůrazňování jejich pohonu. A jedním z nejzajímavějších bude bezpochyby elektrický Golf GTI.
Jeho vývoj už osobně potvrdil šéf značky Thomas Schäfer. Jde o jednu z ikon Volkswagenu, a tak se automobilka bude snažit nezměnit úspěšnou evoluční recepturu. Zároveň ale podle Schäfera půjde za volantem o „monstrum“.
Šéf značky už absolvoval první testovací jízdy s prototypem a je nadšený. Britskému magazínu Auto Express řekl: „S novým nastavením jsme zkoušeli několik prototypů a je to úžasné. A co zvuk? A co celkový pocit z jízdy, ovladatelnost a tak dál? Řeknu vám – jde to.“ Schäfer však zatím neprozradil, jestli nové GTI využije simulaci zvuku a řazení jako například Hyundai Ioniq 5 N. Každopádně bude novinka postavená na nové platformě SSP a zachová si pohon předních kol, stejně jako každý dosavadní Golf GTI. Očekává se, že výkon by mohl překročit hranici 300 koní, čímž by výrazně překonal aktuální generaci GTI.
Volkswagen však zde nekončí. V plánu je totiž i elektrický Golf R s pohonem všech kol. Umožní to právě škálovatelná platforma SSP, která bude flexibilní nejen velikostně, ale zachová zároveň jednotné technické moduly. Tento přístup by měl snížit náklady, a tedy i cenu, díky čemuž by se nový Golf GTI mohl držet filozofie dostupnosti, kterou zavedla už první generace. Ta se podle Schäfera objevila zničehonic a úplně změnila pravidla hry.
Určitý náznak toho, jak by mohl nový Golf GTI vypadat, dává nedávno představený koncept ID.2 GTI – ten však působil spíš jako Polo GTI než jako Golf. To znamená, že skutečný elektrický Golf GTI bude dospělejší a technicky vyspělejší. Stejná technika by navíc mohla v budoucnu posloužit i pro elektrickou „Octavii RS“.