Škoda Epiq: Malé elektrické SUV ukazuje drápky. Už toho o něm víme poměrně dost

Autor:

Foto: Škoda Auto. Zdroj: Škoda Auto

Nejmenší elektromobil značky Škoda má oficiální premiéru naplánovanou na druhou polovinu roku 2026. Už nyní ale po silnicích jezdí prototypy v maskování. Cena základní verze by měla začínat na hranici 25 000 eur.

Už loni nám Škoda představila atraktivní koncept subkompaktního elektrického SUV o délce 4,1 metru. Sériová verze modelu Epiq se zařadí pod větší sourozence Elroq a Enyaq. Mnoho společného s nimi však mít nebude – jeho technickým základem bude platforma MEB Entry (označovaná také MEB A0) s pohonem předních kol. To má mimo jiné přispět k nižším výrobním nákladům a dostupnější ceně. I když do premiéry zbývá ještě celý rok, některé informace už známe – jednak díky Volkswagenu, který zveřejnil detaily o příbuzném modelu ID.2, jednak proto, že Epiq přebírá řadu prvků z loňského konceptu.

To je vidět i na fotografiích předprodukčních testovacích vozů. Přestože jsou stále ukryté pod maskováním, pod ním lze rozpoznat rozdělená přední světla, masku ve stylu Tech-Deck Face i zadní svítilny ve tvaru písmene T. Sériový Epiq si z konceptu vypůjčí také výrazně tvarovaný zadní sloupek a svislé otvory v předním nárazníku, které mu dodají robustnější výraz. Pod zadním víkem by mělo být k dispozici až 490 litrů pro zavazadla – což je dokonce více než u většího modelu Elroq. Důvodem je pravděpodobně právě pohon předních kol, který umožnil snížit podlahu kufru – tuto hodnotu uváděla Škoda už u konceptu.

V interiéru se očekává velký centrální displej, menší obrazovka před řidičem a především řada klasických hardwarových tlačítek – nejen na středové konzoli, ale také na volantu. Chybět nemají ani známé praktické detaily ze sady Simply Clever.

Známe už také informace o bateriích. Menší verze nabídne kapacitu 38 kWh, větší 56 kWh – tedy stejně jako příbuzný VW ID.2. Verze Long Range by měla zvládnout až 280 kilometrů na jedno nabití. Nabíjení výkonem až 125 kW zajistí, že z 10 na 80 % se baterie dobije za 20 minut. Elektromotory budou mít výkon 110 nebo 132 kW. Na vrcholu nabídky pak stane sportovní varianta RS s výkonem 164 kW a zrychlením z 0 na 100 km/h pod sedm sekund.

Premiéra modelu Epiq se odehraje ve druhé polovině roku 2026. O sériovou výrobu se postará závod ve španělské Pamploně, kde bude vznikat po boku zmíněného Volkswagenu ID.2 a sportovně laděné Cupry Raval.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY