Elektromobily dnes nejsou jen ekologickou alternativou – podle nejnovějších statistik německého autoklubu ADAC se ukazují být i spolehlivější než jejich benzinoví a naftoví konkurenti. Data, která pocházejí z výjezdů techniků ADAC známých jako „žlutí andělé“, naznačují, že pokud dnes vyrazíte na cestu v elektromobilu, je pravděpodobnější, že dorazíte bez technických komplikací než v autě se spalovacím motorem.
Konkrétní čísla mluví jasně: u tříletých vozů se spalovacím pohonem musí ADAC zasahovat průměrně 5,4krát na každou tisícovku vozů. Elektromobily jsou na tom výrazně lépe – technici k nim vyrážejí jen v 1,7 případech na tisíc aut. To je víc než trojnásobný rozdíl ve prospěch elektromobility.
Z celé řady elektrických modelů si nejlépe vedlo BMW i3, které se dlouhodobě těší pověsti robustního a nenáročného vozu. Skvělá čísla ale vykazují i další zástupci této kategorie – například Volkswagen ID.3, Renault Zoe, Cupra Born, Škoda Enyaq, Tesla Model 3 i Model Y nebo Audi Q4 e-tron.
Na opačném konci žebříčku se objevil jediný model, který zaznamenal vyšší počet závad – Hyundai Ioniq 5. I přesto ale elektromobily jako celek ukazují, že se jejich technická spolehlivost v posledních letech výrazně zlepšila.
Spalovací auta sice zaznamenávají také pokles poruchovosti, ale tempem, které za elektrickými vozy zaostává. Vývoj jde tedy jednoznačně směrem větší spolehlivosti elektromobilů.
Zajímavostí zůstává, že ať už jezdíte čímkoli, nejčastější závadou stále bývá banální problém s klasickou dvanáctivoltovou baterií – tedy tou malou, která napájí palubní elektroniku a startér. U elektromobilu je stejně důležitá jako u auta se spalovacím motorem, a právě ona bývá nejčastějším důvodem, proč je potřeba volat pomoc.