Zatímco celkový počet prodaných vozů v České republice meziročně stoupl o 4,6 %, statistiky prodejů v segmentu elektromobilů ukazují téměř 65 % meziroční nárůst. Velkou zásluhu na tom má i Škoda Enyaq, jejíž prodeje meziročně opět vzrostly.
Z 10 933 prodaných vozidel BEV jich 1 644 neslo značku Škoda, navíc plně elektrický model Enyaq se stal nejžádanějším elektromobilem na trhu za měsíce říjen a listopad. Růst e-mobility podporují rovněž modely Škoda s plug-in hybridním pohonem. Zásluhou 1 277 prodaných vozů Škoda iV se mladoboleslavská automobilka umístila v kategorii dobíjecích hybridů na prvním místě.
Pro další zvýšení prodeje elektricky poháněných vozidel je nezbytné podpořit rozvoj dobíjecí infrastruktury. Škoda Auto potvrzuje i v tomto směru roli lídra českého trhu a koordinuje své kroky s řadou soukromých i státních subjektů. Rovněž mnozí obchodní partneři fungují jako veřejné dobíjecí stanice, čímž přispívají k posilování nabíjecí infrastruktury v souladu s Národním akčním plánem čisté mobility. Díky 7 058 nabíječkám se již nyní podařilo překonat původní příslib Národního akčního plánu čisté mobility, který počítal s vybudováním 7 000 nabíjecích bodů do roku 2025.
Škoda Auto má za sebou úspěšný rok 2024. Autorizovaní obchodníci dodali na český trh 78 097 nových vozů, což představuje meziroční nárůst 0,8 %. Automobily Škoda nadále dominují žebříčku nejprodávanějších modelů v České republice, a to jak u soukromých klientů, tak u firem. Jasnou jedničkou zůstává řada Octavia s více než 8 % tržním podílem, následují další modely vozů Škoda.