Test Kia EV6: evoluce, která dává smysl

Autor:

Foto: Electric Drive

Když se před pár lety ukázala poprvé, udělala Kia EV6 na trhu pořádný rozruch. Nabídla design, který nešlo přehlédnout, techniku schopnou konkurovat těm nejlepším a jízdní vlastnosti, které překvapily i skeptiky. Dnes přichází její modernizovaná verze – a i když se navenek tváří spíše zdrženlivě, skutečné změny se odehrávají v detailech a technice.

Design: svěží úpravy, stejný charakter

Od začátku hrála EV6 na notu futuristického vzhledu. Facelift tuhle roli ještě zdůraznil. Přední část dostala nové světelné motivy inspirované souhvězdím – podobné těm, které známe z větší EV9. Nárazníky jsou čistší a celek působí širším a sportovnějším dojmem. Zadní LED lišta zůstává dominantním prvkem, ale její grafika je lehce přepracovaná, aby ladila s novou přídí. Kdo EV6 zná, pozná evoluci. Kdo ji vidí poprvé, bude mít před sebou crossover, který rozhodně nezapadne do šedi provozu.

Interiér: technologie z vyšší ligy

Uvnitř se největší změny týkají digitální výbavy. Dvojice zakřivených displejů zůstává, ale software je rychlejší, přehlednější a konečně zvládne i bezdrátové CarPlay a Android Auto. Přibyla čtečka otisku prstu, která řidiči okamžitě nastaví uložený profil, a také funkce V2G, umožňující dodávat elektřinu zpět do sítě. Tyto prvky EV6 přebírá přímo z vlajkového modelu EV9.

 

Volant má novou podobu a senzory, které eliminují neustálé připomínky asistentů. Odhlučnění je lepší než dřív, materiály působí hodnotně a kabina si udržuje pocit prostornosti. Vpředu díky široké konzoli, vzadu díky rozvoru. Jediným slabším místem zůstává zavazadelník – něco přes 500 litrů není špatné, ale skosená záď jeho praktičnost omezuje. Naštěstí je tu ještě asi 45 litrů pod kapotou vpředu, ideální prostor pro kabely.

Technika: nová baterie, delší výdrž

Skutečné novinky se ukrývají pod podlahou. Dosavadní akumulátor s kapacitou 77,4 kWh nahradil nový 84kWh článek. V praxi to znamená více než 500 kilometrů dojezdu dle WLTP, u varianty s pohonem zadních kol. V reálném světě se dá očekávat okolo 450 kilometrů, což je na crossover této velikosti velmi solidní hodnota.

Architektura zůstává 800voltová, což je pro Kiu velká výhoda. Nabíjení z 10 na 80 % zvládne EV6 za pouhých 18 minut, a to výkonem až 258 kW. Pro dálkové cestování jde o zásadní argument, který staví EV6 mezi absolutní špičku současné elektromobility.

Spotřeba se reálně pohybovala kolem 16 kWh/100 km, což by odpovídalo dojezdu asi 480 kilometrů. V ideálních podmínkách se tedy papírová čísla od reality neliší tolik, jak jsme u elektromobilů zvyklí.

Jízdní projev: kultivovanost a klid

Zadokolková verze nabízí výkon 228 koní a 350 Nm. Sprint na stovku zvládne za něco přes sedm sekund – tedy nic rekordního, ale v provozu bohatě dostačující. Elektromotor reaguje okamžitě, takže auto působí lehce a přirozeně, a to jak ve městě, tak i při dálničním tempu.

Podvozek prošel jemným přepracováním. Tlumení je kultivovanější, karoserie pevnější a v zatáčkách se auto chová vyrovnaněji než dřív. Nehledá extrémní sportovní limity, ale kombinuje stabilitu s pohodlím. V kabině vládne ticho a plynulý chod jen posilují pocit, že EV6 byla navržena pro dlouhé cesty.

Komfort patří mezi silné stránky. Podvozek si hravě poradí s nerovnostmi, ale přitom nepůsobí houpavě. Odhlučnění patří k nejlepším v segmentu – po zabouchnutí dveří se ocitnete v klidu, do něhož neproniká hluk okolí ani ruchy od podvozku. A když dostanete chuť na svižnější jízdu, auto nabídne dostatek jistoty, přesné řízení a brzdy, které odpovídají výkonu.

Celkové dojmy: chytrá evoluce

Facelift EV6 nepřináší revoluci, ale soubor promyšlených vylepšení. Ostřejší vzhled, modernizovaný interiér, nové technologie a větší baterie posouvají už tak povedený model ještě výš.

Varianta s pohonem zadních kol a větší baterií je ideální volbou pro řidiče, kteří hledají kompromis mezi efektivitou a dynamikou. A pokud někdo stále pochybuje, zda se Kia může měřit s evropskými nebo japonskými značkami, odpověď je jasná: může – a to bez nutnosti dělat jakékoli ústupky.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY