Japonská značka Honda nepovažuje bateriové elektromobily za jedinou možnou cestou k dosažení uhlíkové neutrality. A také činí konkrétní kroky, kterými toto tvrzení dokladuje. Zatímco například ještě vloni automobilka vyčlenila v přepočtu 68 miliard dolarů na elektrifikaci, nedávno tuto částku snížila o třicet procent. Také již neplatí dřívější cíl na dosažení podílu 30 procent elektromobilů na celkových prodejích do roku 2030.
Generální ředitel společnosti Honda Australia Jay Joseph v rozhovoru pro australský magazín Drive uvedl: „Bateriové elektromobily jsou cestou k dosažení uhlíkové neutrality, ale ne nutně jedinou cestou. Elektromobily se budou i nadále zlepšovat a i my pracujeme na bateriích s pevným skupenstvím, ale naším cílem je uhlíková neutralita, nikoli bateriově elektromobily. Vyvineme i další technologie, které pomohou toho dosáhnout. Chtěli bychom, aby to zahrnovalo i elektrifikovaná vozidla na palivové články v době, až bude k dispozici infrastruktura.“ Nyní je totiž na celém světě v provozu pouze 1160 vodíkových čerpacích stanic.
Tuto technologii automobilka průběžně vyvíjí. Od loňska má například k dispozici speciální verzi SUV CRV-e_FCEV. V jeho útrobách jsou jednak nádrže na vodík, z něhož se v palivových článcích vyrábí elektřina a jednak externě dobíjitelná baterie, která sama o sobě dodá energii na ujetí 47 kilometrů.
Navíc Honda a další japonské značky Subaru a Mazda vyvíjejí nový typ spalovacích motorů se schopností provozu jak na biopaliva, tak i na kapalný vodík a syntetické palivo.