O luxusním elektrickém sedanu Maextro S800, který má v Číně konkurovat těm nejdražším automobilům, se poprvé psalo už na začátku letošního roku. Uběhlo jen pár měsíců a vůz se konečně dostává do prodeje – a rovnou míří mezi nejdražší čínské modely dostupné na domácím trhu. Přesto je o něj obrovský zájem, což vás asi nepřekvapí, jakmile se podíváte na jeho interiér a technologie. Téměř všechno uvnitř auta lze ovládat hlasem nebo gesty – včetně přivolání vozu pohybem ruky.
Společnosti Huawei a JAC (Anhui Jianghuai Automobile Group Corp.) oficiálně představily svůj první společný ultra-luxusní model Maextro S800 na konci května v Šen-čenu.
Maextro S800 je opravdu velkolepý sedan – na délku měří 5,48 metru, na šířku 2 metry a výška činí 1,536 metru. Těmito rozměry se téměř shoduje s Mercedesem-Maybachem třídy S. Rozdíl je ovšem v ceně – za srovnatelnou výbavu zaplatíte u Maextra jen zhruba třetinu až polovinu toho, co byste museli dát za německý ekvivalent.
Interiér nabízí mimořádný komfort a nejmodernější technologie. Najdete tu tři displeje na palubní desce, digitální zpětná zrcátka, luxusní zadní sedadla s masážní funkcí, vyhříváním, ventilací a možností sklopení do téměř ležaté polohy. Nechybí chladnička, skládací stolky s kosmetickým zrcátkem, velká obrazovka vysouvající se ze stropu pro zadní pasažéry nebo sejf s biometrickým zabezpečením (otisk prstu).
Model Maextro S800 bude dostupný ve dvou pohonných verzích: čistě elektrické (BEV) a s prodlužovačem dojezdu (EREV). Plně elektrická varianta nabídne výkon 390 kW a dojezd až 702 km dle čínského standardu CLTC, přičemž podporuje ultra-rychlé nabíjení z 10 na 80 % za zhruba 12 minut. Verze EREV spojuje 1,5litrový spalovací motor s elektromotory a poskytuje kombinovaný výkon až 635 kW, celkový dojezd přitom může dosáhnout až 1 333 km.
V oblasti bezpečnosti a asistenčních systémů sází Maextro S800 na Huawei ADS 4.0, který zahrnuje 36 senzorů včetně 192řádkového LiDARu. Díky tomu umožňuje autonomní řízení na úrovni 3. Systém dokáže například předvídat kolizi a připravit na ni interiér – automaticky upraví polohu sedaček, přitáhne bezpečnostní pásy a spustí další bezpečnostní funkce.
Po uvedení na trh zaznamenal Maextro S800 vysoký zájem zákazníků. Během prvních 72 hodin bylo zaregistrováno více než 2 600 závazných objednávek, přičemž 70 % z nich připadlo na nejvyšší specifikaci s cenou nad 1 milion jüanů. První dodávky v rámci tzv. Pioneer Planu jsou plánovány na 26. června 2025, zbytek zákazníků si na vůz počká do poloviny srpna.
A teď k cenám. V závislosti na výbavě se cena Maextra S800 pohybuje mezi 708 000 až 1 018 000 čínských jüanů (tedy přibližně 86 000 až 125 000 eur). To je v čínském kontextu velmi vysoká částka – ovšem ve srovnání s německou konkurencí působí skoro až směšně. Pro srovnání: zmíněný Mercedes-Maybach S580 začíná těsně pod 250 000 eur, verze S680 pak přesahuje 330 000 eur.
Huawei a JAC tak vstupují do segmentu superluxusních elektromobilů s vozem, který má nejen ambice, ale i technologie, rozměry a výbavu, aby se mezi elitu opravdu zařadil.