Nový začátek pro nejprodávanější Mercedes: GLC ohromí výkonem i dojezdem

Autor:

Foto: Mercedes-Benz. Zdroj: Mercedes-Benz

GLC je již mnoho let nejoblíbenější modelovou řadou značky Mercedes-Benz a opakovaně se umisťuje na špičce žebříčku nejprodávanějších vozů této značky po celém světě. Nyní se zákazníci mohou těšit na nový fascinující model: zcela nové elektrické GLC rozšíří nabídku v první polovině roku 2026. Vývoj elektrického GLC byl od samého počátku ovlivněn rozsáhlou zpětnou vazbou zákazníků z celého světa. Účelné, propracované a nezaměnitelné GLC ještě více vylepšuje vše, co zákazníci značky Mercedes-Benz oceňují.

Zcela nový model GLC s technologií EQ představuje zlom v segmentu střední třídy. Je průkopníkem díky vylepšenému designu a inteligenci poháněné výkonným řídicím centrem MB.OS s umělou inteligencí. Jako první člen zcela nové rodiny vozů MB.EA byl konstruován s prioritou elektrického pohonu a vyniká výkonem, dojezdem, účinností a rychlostí nabíjení. Zároveň nastavuje nová měřítka ve své třídě v oblasti designu, užitné hodnoty, všestrannosti a prostoru: Zcela nové GLC nabízí ještě více prostoru pro nohy a hlavu než jeho sourozenci s konvenčním pohonem a také působivou schopnost utáhnout přívěsy o hmotnosti 2,4 tuny.

Zákazníky v novém modelu GLC přivítá úchvatný, zcela nový a jednolitý displej MBUX HYPERSCREEN. S úhlopříčkou 99,3 centimetru (39,1 palce) je to dosud největší displej v historii značky Mercedes-Benz. V kombinaci s příjemným a útulným ambientním osvětlením, které prosvětluje i panoramatickou střechu, posouvá jedinečný dojem pohodlí, bezpečnosti a podpory Mercedes-Benz v duchu „Welcome home“ na novou úroveň. Důvěrný pocit sounáležitosti vytváří v novém elektrickém modelu GLC příjemný prostor, který se stává přirozenou součástí života řidičů.

Mercedes-Benz také nastavuje nová pravidla v oblasti interiéru veganskou sadou výbavy. Tato honosná souprava materiálů pro interiér je certifikována organizací The Vegan Society. Mercedes-Benz se tak stává prvním výrobcem automobilů na světě, který nabízí nezávisle certifikovaný veganský interiér.

Bezkonkurenční jízdní zážitek z nového modelu GLC zahrnuje také brzdový systém One-Box. Ten zajišťuje mimořádně plynulé, konzistentní a jisté brzdění, ať už prostřednictvím rekuperace energie nebo třecích brzd. Systémy MB.DRIVE v novém modelu GLC využívají až deset externích kamer, pět radarových senzorů a dvanáct ultrazvukových čidel, aby poskytovaly prvotřídní pokročilý asistenční systém[4]. A díky inteligentnímu vzduchovému pérování známému z Třídy S zaručuje nové GLC nejvyšší jízdní komfort. V kombinaci s řízením zadních kol v úhlu 4,5 stupně zabezpečuje i výjimečnou obratnost a stabilitu.

Snadné a intuitivní nabíjení je dané také díky zabudované funkci rezervace nabíjecích stanic[5], která je součástí služby MB.CHARGE Public[6]. Mercedes-Benz je prvním výrobcem, který takovou funkci nabízí. Nové GLC je navíc vybaveno technologií pro obousměrné nabíjení.

Zcela nový elektrický model GLC kombinuje spolehlivost a eleganci vozů Mercedes-Benz s nejmodernějšími elektrickými pohony a inteligentním, intuitivním softwarem. Je navržen tak, aby se snadno přizpůsobil různým potřebám a životnímu stylu, a navazuje tak na tradici modelu GLC v nové, elektrické podobě – jako osobitý, všestranný, intuitivní a jemně působící automobil.

Mercedes-Benz nabídne široké portfolio pohonných systémů pro všechny požadavky zákazníků. Nové GLC svým působivým dojezdem, výkonem a komfortem na úrovni, která se od vozu značky Mercedes-Benz očekává, udává do budoucna tón pro jízdu s elektromobilem. Jako první bude na trh uvedeno špičkové provedení GLC 400 4MATIC a zákazníci se mohou těšit na výkon 360 kW a dojezd více než 713 kilometrů[7]. Následovat budou další čtyři neméně atraktivní varianty.

MB.OS: supermozek s umělou inteligencí, který ovládá zcela nový elektrický model GLC

Stejně jako lidský mozek koordinuje myšlenky, smysly a činy, Mercedes-Benz Operating System (MB.OS) integruje a řídí všechny aspekty vozidla – od infotainmentu a automatizovaného řízení až po komfort v interiéru a nabíjení. Srdcem tohoto systému je pokročilá umělá inteligence, která umožňuje vozidlu učit se preference řidiče, přizpůsobovat se měnícím se podmínkám a přijímat rozhodnutí v reálném čase pro bezpečnější a intuitivnější zážitek. Tento supermozek řízený umělou inteligencí přirozeně komunikuje s cestujícími a zajišťuje plynulou a inteligentní jízdu. MB.OS nejenže zvládá složité úlohy podobně jako lidský mozek, ale také využívá extrémně výkonné čipy schopné 254 bilionů operací za sekundu.

Tyto vysoce výkonné počítače napojené na Mercedes-Benz Intelligent Cloud umožňují bezdrátové aktualizace celého softwaru vozidla[8], díky čemuž zůstává GLC po mnoho let aktuální a atraktivní. Architektura chip-to-cloud je hluboce integrovaná a zajišťuje ochranu dat a konektivitu od čipu až po cloud. To umožňuje přesné ovládání všech ovládacích prvků a senzorů, od infotainmentu přes komfort až po nabíjení, a poskytuje tak bezkonkurenční zážitek z jízdy a inteligentní integraci funkcí vozidla do uživatelského rozhraní. MB.OS proměňuje model GLC v inteligentního společníka, který myslí, učí se a vyvíjí se spolu s řidičem.

Nová podoba tváře značky Mercedes-Benz

Nový model GLC ztělesňuje klasické proporce středně velkého SUV značky Mercedes-Benz moderním a podmanivým způsobem. Je to první model Mercedes-Benz s přepracovanou chromovanou mřížkou chladiče, která je charakteristickým znakem této značky. Nezaměnitelná maska jako osvětlený technický skvost nově určuje tvář značky a vyzařuje prestiž a sebevědomí. Dynamická silueta s výraznými liniemi blatníků zdůrazňuje výraznou podobu nového vozu.

Designérský styl Sensual Purity s panoramatickým výhledem na hvězdnou oblohu v noci

V interiéru posouvá Mercedes-Benz designový přístup Sensual Purity (Smyslná čistota) na novou úroveň. Majestátní, zcela nový a jednolitý displej MBUX HYPERSCREEN se jakoby vznáší v interiéru a vytváří působivý, pohlcující prostorový zážitek s digitální elegancí. Aktivní ambientní osvětlení umocňuje futuristický dojem. Velkoryse rozšířený prostor, zejména v zadní části, a standardní panoramatická střecha dodávají interiéru otevřený a elegantní vzhled. Panoramatická střecha je volitelně k dispozici v provedení se sklem, jež umožňuje upravit propustnost světla, a současně s ambientním osvětlením, které v noci rozzáří 162 hvězd. Vysoce kvalitní materiály zajišťují prvotřídní haptický dojem a eleganci – včetně variant bez materiálů živočišného původu. Mercedes-Benz zde nastavuje nová měřítka v používání veganských materiálů. Tati interiérová sada výbavy obsahuje luxusní výběr na dotek poddajných materiálů s certifikací od organizace The Vegan Society. Mercedes-Benz se tak stává prvním výrobcem automobilů na světě, který nabízí nezávisle certifikovaný veganský interiér.

Více prostoru než kdykoli dříve zvyšuje komfort cestujících i objem prostoru pro zavazadla

Zcela nový model GLC je synonymem všestrannosti, prostornosti a komfortu, což z něj činí dokonalého společníka pro každodenní cesty, ať vedou kamkoli. Elektrický model GLC navazuje na osvědčené kvality oblíbené modelové řady a posouvá je o významný krok dál. Díky rozvoru delšímu o 84 mm než u modelu GLC se spalovacím motorem si cestující mohou užít jízdu v mimořádném pohodlí. Výsledkem je vpředu o 13 mm více prostoru pro nohy a o 46 mm více místa nad hlavou, zatímco cestující na zadních sedadlech mají k dispozici o 47 mm více prostoru pro nohy a o 17 mm více volnosti nad hlavou. Také zavazadlový prostor skýtá velkorysý objem: základních 570 litrů se po sklopení zadních sedadel zvětší na impozantních 1 740 litrů. Přední zavazadlový prostor (tzv. frunk) navíc přináší dalších 128 litrů úložného prostoru a jeho víko lze částečně elektricky otevřít pomocí dotykového ovládání. Ať už se chystáte na víkendový výlet nebo na velký nákup, nové GLC je připraveno splnit i nejnáročnější požadavky.

Poradí si s přívěsem o hmotnosti až 2,4 t: utáhne cokoli pro volný čas, sport a rodinnou dovolenou

GLC 400 4MATIC s technologií EQ může táhnout brzděný přívěs o hmotnosti až 2,4 tun, což je ideální pro velké karavany, lodě nebo přívěsy s koňmi. Možnost svislého zatížení taženého zařízení do 100 kg umožňuje na vhodném nosiči přepravu i těžších elektrických bicyklů. Díky ESP se stabilizací přívěsu a asistentu pro manévrování s přívěsem nabízí GLC obzvláště pohodlné a bezpečné ovládání celé jízdní soupravy. GLC je ideální pro víkendový výlet do kempu nebo přepravu lodi k jezeru a zajišťuje klidnou a bezpečnou jízdu.

TERRAIN MODE a „průhledná kapota“ pro každodenní nástrahy

GLC 400 4MATIC je vybaven jízdním programem TERRAIN MODE pro jízdu v terénu nebo na štěrkových cestách, který upravuje vlastnosti pohonu, řízení a brzd. Funkce „průhledná kapota“ umožňuje virtuální pohled pod přední část vozidla kombinací obrazů z přední kamery a kamer vnějších zrcátek.

Vrcholná technika dotažená k dokonalosti: zcela nový MBUX HYPERSCREEN vytváří příjemný a pohlcující zážitek

Zcela nový jednolitý displej MBUX HYPERSCREEN o úhlopříčce 99,3 centimetrů (39,1 palce) je dosud největším displejem v historii značky Mercedes-Benz. Jeho výjimečnou ostrost zajišťuje vysoké rozlišení a inovativní technologie maticového podsvícení. V kombinaci s novými styly vytváří tato technologie jedinečný pocit digitální vytříbenosti a přináší absolutně odlišný zážitek z interiéru.

Zcela nový displej MBUX HYPERSCREEN bez jediného oddělujícího prvku vytváří komplexní zážitek z jízdy a prostoru. A to i díky až 11 stylům, které lze vybrat jako motivy pozadí. Použití barev v přístrojovém panelu (včetně číselníků a ukazatelů), ovládacích prvků a ambientního osvětlení je s těmito motivy sladěno. Působivé styly ambientního osvětlení nabízejí širokou škálu od klidných po intenzivní, od chladných po teplé a od technických po emotivní. Výrazný design se vyznačuje výjimečnou estetikou a precizností, stejně jako snadným ovládáním. To umožňuje uživatelům vytvořit si ve vozidle osobní atmosféru, kde se díky MB.OS plynule prolíná fyzický a digitální svět.

Umělá inteligence: personalizované zážitky a intuitivní interakce

Nový model GLC využívá čtvrtou generaci systému MBUX, který je prvním zábavním a informačním systémem na světě, jehož součástí je umělá inteligence (AI) od společností Microsoft a Google. Otevírá tak nový svět personalizovaných zážitků a intuitivní interakce mezi člověkem a vozidlem. Virtuální asistent MBUX využívá více prostředků naráz (Multi Agent Approach) a obsahuje nástroje umělé inteligence od společností Microsoft i Google. Pro každý úkol, a to i v rámci jedné konverzace, aplikuje kombinované znalosti shromážděné z celého internetu a vybírá nejlepší dostupný zdroj. Pro zákazníka je komunikace s virtuálním asistentem MBUX podobná jako chatování s přítelem – poskytuje podrobné odpovědi a odpovídá na doplňující otázky, aniž by bylo nutné opakovat kontext. Rozsáhlá nabídka infotainmentu pro spolujezdce zahrnuje více než 40 aplikací, streamování videa a přímý přístup ke službě Disney+[9].

V sedmém nebi: rozjasněte noční jízdy pod hvězdnou oblohou

Jednodílná panoramatická střecha je vyrobena z izolačního laminovaného bezpečnostního skla a vytváří v interiéru podmanivou atmosféru. Na přání lze tuto impozantně velkou skleněnou plochu přepínat mezi průhlednou a neprůhlednou. Plocha je rozdělena na devět přepínatelných zón. Zákazníci si mohou individuálně zvolit, kolik světla chtějí dovnitř vpustit. V noci vytváří ambientní osvětlení (také volitelné) ohromující efekt. Do skleněné plochy je integrováno 162 hvězd, které lze rozsvítit a vytvořit tak magický zážitek.

Sbohem obavám z dojezdu: inteligentní navigace s rezervací dobíjecích stanic

Vrcholem nové elektrické architektury je 800voltový systém, který ve spojení s trakčním akumulátorem nové generace výrazně zkracuje dobu nabíjení. Zásobník energie je spárován se sítí MB.CHARGE, jednou z největších nabíjecích sítí na světě, a nabízí tak jednoduché, rychlé a pohodlné nabíjení.

Navigační systém Mercedes-Benz s inteligentními funkcemi vždy naplánuje nejrychlejší a nejpohodlnější trasu včetně zastávek na kompatibilních nabíjecích stanicích, přičemž zohlední faktory jako topografii, trasu a informace o počasí. Mercedes-Benz neustále rozšiřuje síť nabíjecích stanic prostřednictvím vlastních aktivit zaměřených na budování veřejné nabíjecí infrastruktury. V nabíjecích zónách Mercedes-Benz si zákazníci mohou exkluzivně dopředu rezervovat dostupná místa[11] prostřednictvím MB.CHARGE Public.

Podle stávajících odhadů může zcela nový model GLC doplnit energii až na 300 kilometrů za deset minut. Inovativní trakční akumulátor modelu GLC je založen na vysoce propojené modulární architektuře a zahrnuje lithium-iontové články s využitelnou kapacitou 94 kWh. Podle konkrétní země je ve voze nainstalován tzv. DC měnič. Ten umožňuje nabíjení i na 400voltových rychlonabíjecích stanicích.

Elektrický model GLC je také připraven pro připojení k elektrické síti. Po připojení ke kompatibilní obousměrné stejnosměrné nabíjecí stanici může nejprve uložit sluneční energii a poté sloužit jako zdroj čisté energie pro domácnost (V2H) nebo elektrickou síť (V2G).

Nový brzdový systém: vynikající pocit z brzdového pedálu a vysoký rekuperační výkon

Model GLC je vybaven novým brzdovým systémem One-Box, který zajišťuje stabilní a jistý pocit na brzdovém pedálu, ať už vůz zpomaluje pomocí rekuperace energie nebo konvenčními třecími brzdami. Pro každý brzdný proces systém vypočítá maximální rekuperaci a minimální použití třecích brzd. Při každodenním provozu nový model GLC generuje elektřinu při brzdění ve více než 99 % případů. Rekuperační výkon dosahuje až 300 kW a významně přispívá ke zvýšení dojezdu. Řidiči mají k dispozici čtyři úrovně rekuperace: D- (maximální úroveň rekuperace), D (standardní rekuperace), D+ (bez rekuperace) a D Auto (inteligentní rekuperace).

Standardně tepelné čerpadlo s více zdroji: vysoký tepelný komfort i v zimě

Elektrické modely GLC poskytují i v zimě působivý tepelný komfort. Standardně dodávané tepelné čerpadlo schopné zužitkovat energii z více zdrojů využívá odpadní teplo z elektrické pohonné jednotky, akumulátoru a okolního vzduchu k účinnému vytápění interiéru. Vhodné tepelné řízení akumulátoru zajišťuje velmi vysoký nabíjecí výkon.

Jízdní komfort a agilita s technologií Třídy S: inteligentní vzduchové pérování a řízení zadních kol

Ať už se jedná o pohodový víkendový výlet, rychlou jízdu po dálnici nebo posledních pár kilometrů po nezpevněné cestě do kempu nebo k horské chatě – nové GLC nabízí optimální rovnováhu mezi jízdní dynamikou a komfortem v každé situaci. Díky osvědčené technologii vzduchového pérování z modelu Mercedes-Benz Třídy S jsou nerovnosti a vibrace téměř zcela tlumeny, což zajišťuje mimořádně pohodlnou jízdu. Plynule nastavitelný systém tlumení nabízí dokonalou kombinaci komfortu na dlouhých cestách a sportovní agility. Volitelné vzduchové pérování AIRMATIC je kombinováno s řízením zadních kol s úhlem natočení až 4,5 stupně v obou směrech. Tato pokročilá technologie jasně odlišuje model GLC od ostatních vozů v dané třídě.

Nová luxusní sedadla i volant: vylepšená ergonomie a návrat oblíbených ovladačů

Nová sedadla modelu GLC nabízejí nejvyšší komfort a zajišťují, že řidiči i cestující dorazí do cíle i po mnoha kilometrech odpočatí. Všechna dostupná sedadla nesou německý certifikát AGR od organizace „Aktion Gesunder Rücken“ (Kampaň za zdravá záda). Další informace o pečeti najdete zde. Nový volant je navržen tak, aby byl ještě ergonomičtější a intuitivnější. Na základě žádostí zákazníků Mercedes-Benz znovu zavedl ovládací prvky s kolébkou pro omezovač rychlosti a DISTRONIC a kolečkem pro ovládání hlasitosti. Kapacitní spínače jsou nenápadně zabudované a nabízejí hmatové prvky pro lepší orientaci.

Ještě účinnější a zároveň úspornější osvětlení: DIGITAL LIGHT s technologií mikro-LED

Nový model GLC je vybaven novou generací osvětlení DIGITAL LIGHT s technologií mikro-LED. Světelné pole s vysokým rozlišením je výrazně větší než dříve a zajišťuje vyšší jas dálkových světel a projekcí na vozovku. Zároveň je spotřeba energie osvětlovacího modulu o přibližně 50 procent nižší než u předchozího modelu. Dálková světla ULTRA RANGE již nesvítí pouze strmě dopředu. Jsou integrována do odbočovacích světel a plynule se s nimi otáčejí. Díky kombinaci informací z kamery a mapových dat reagují odbočovací světla ještě přesněji na průběh vozovky.

Systém MB.DRIVE: pokročilé asistenční systémy

Všechny modely jsou vybaveny rozsáhlou sadou senzorů s až deseti externími kamerami, pěti radarovými senzory a dvanácti ultrazvukovými čidly, které společně poskytují prvotřídní asistenci při řízení[14]. Všechny jsou propojeny s vysoce výkonnou řídicí jednotkou, která pracuje s MB.OS a funguje jako supermozek modelu GLC. Systém MB.DRIVE je plně soustředěný, neustále v pohotovosti a bleskově rychlý a pomocí umělé inteligence zpracovává obrovské množství zdrojových dat ze snímačů, aby správně interpretoval dopravní situaci. Díky navigaci MBUX Surround Navigation má řidič vždy přehled o tom, co vůz zaznamenal v okolí, což zvyšuje důvěru v systém.

V závislosti na výbavě systém MB.DRIVE asistuje řidiči při řízení, brzdění a akceleraci. Prostřednictvím integrované střešní antény je také propojen s vnějším světem, takže zákazníci mohou systémy po zakoupení pohodlně upgradovat o nové funkce prostřednictvím aplikace Mercedes-Benz, aniž by museli navštívit prodejce. Všechny aktivní bezpečnostní systémy jsou součástí standardní výbavy a lze je aktualizovat i po zakoupení, protože pomáhají předcházet nehodám nebo zmírňovat jejich následky.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY