Renault Twingo E-Tech: Elektromobil s cenou pod 20 000 eur ukazuje první detaily

Autor:

Foto: Renault. Zdroj: Renault

Není tajemstvím, že třetí znovuzrozenou legendou Renaultu po modelech R5 a R4 bude elektrické Twingo. Stejnojmenný koncept známe už od roku 2021 a vyvinut byl v rekordně krátkém čase – část vývoje dokonce probíhala v Číně. Teď automobilka zveřejnila první oficiální snímky detailů chystaného modelu.

Renault se v posledních letech doslova zamiloval do své historie. Elektrická éra mu umožnila znovu oživit jeho nejslavnější modely – po návratu Renaultu 4 a Renaultu 5 se sbírka „veteránů“ brzy rozroste i o nové Twingo E-Tech. Koncept francouzská automobilka představila už v roce 2021 na firemní megakonferenci Renaulution, kde tehdejší šéf značky Luca de Meo odhalil plány na elektrifikaci značky. Nechyběly ani první skici znovuzrozeného Twinga a slib, že jeho cena začne pod hranicí 20 000 eur.

Od té doby se sice v automobilovém průmyslu mnohé změnilo, ale projekt Twinga pokračuje podle plánu. První zákazníci by se ho měli dočkat už příští rok, a Renault proto láká veřejnost na první detaily.

Návrat legendy s moderním výrazem

Twingo sice není klasickým historickým modelem Renaultu, ale během tří generací si vydobylo silné jméno. Poslední verze z roku 2014 vznikla ve spolupráci s koncernem Daimler – přesněji se Smartem – a díky tomu sdílela techniku se Smartem ForFour: motor vzadu, pohon zadních kol. Výroba skončila v létě 2024, takže na nové Twingo E-Tech jsme nečekali dlouho.

Design novinky se však inspiruje první generací z roku 1993, která tehdy způsobila revoluci v segmentu malých aut díky své jednoprostorové karoserii, neuvěřitelné variabilitě a hravému designu. Nové Twingo E-Tech na tyto odkazy navazuje velmi věrně, jak je patrné z prvních snímků.

Opět se vrací jednoprostorová karoserie s variabilním interiérem, nechybí ani přední světlomety ve tvaru půlměsíce – tentokrát s full-LED technologií – „usmívající se“ maska chladiče a odkaz na tři asymetrické otvory v přední kapotě. Podobný motiv se objevuje i v zadních světlech, mezi nimiž je stylizovaný nápis Twingo. Na výběr bude pestrá paleta výrazných barev karoserie.

Interiér plný hravosti a praktičnosti

Duch původního Twinga se přenáší i do kabiny, která má být nečekaně prostorná a modulární. Horizontální palubní deska nese 7palcový digitální přístrojový panel a 10,1palcový displej infotainmentu. Vedle tří fyzických ovladačů klimatizace zaujme červené tlačítko výstražných světel, přesně jako u původního modelu z devadesátých let.

Na tradici navazují i mnohé odkládací prostory pod palubní deskou, které byly vždy jedním z typických rysů Twinga. Samozřejmostí bude barevné čalounění a veselé kombinace materiálů.

Variabilitu zajišťuje posuvná zadní lavice dělená v poměru 50:50, která dokáže po sklopení všech opěradel vytvořit rovnou ložnou plochu. K praktickým novinkám patří magnetické držáky na mobilní telefony na zadní straně opěrek hlavy nebo elastické pásky na mapy a knihy. Hravou atmosféru doplní barevná grafika displejů a velká panoramatická střecha, která interiér opticky zvětší a prosvětlí.

Technika: jednoduchost a dostupnost

O technických parametrech zatím Renault oficiálně mlčí. Původně mělo být Twingo vyvíjeno společně s Volkswagenem a jeho plánovaným modelem ID. Polo, ale jednání nakonec ztroskotala. Vývoj proto převzala divize Ampere ve spolupráci s čínským partnerem, což mimo jiné umožnilo zkrátit vývojový cyklus na pouhé dva roky – mimořádně krátký čas v dnešní branži.

Očekává se, že Twingo bude stát na platformě AmpR Small a kvůli snížení nákladů dostane levnější LFP baterii s kapacitou pod 40 kWh a méně výkonný přední elektromotor. Přesto by mělo městské pětidveřové Twingo nabídnout dojezd přes 200 km, což je pro jeho účel zcela dostačující.

Oficiální premiéra je naplánována na 6. listopadu, kdy Renault představí kompletní verzi Twinga E-Tech. Výroba by měla probíhat v závodě Revoz ve Slovinsku, kde vznikala i předchozí generace Twinga.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY