Test Kia EV6 GT-Line AWD: Auto roku

Autor:

Auto roku 2022 je elektromobil. Nutno říct hned na začátku, že velmi dobrý. Můžete být proti, ale doba jde neúprosně kupředu a s ní i legislativa, která automobilkám velí přechod na bateriové vozy. KIA EV6 si titul rozhodně zaslouží, protože ve své kategorii patří k tomu vůbec nejlepšímu.

EV6 sdílí techniku i platformu s modelem Ioniq 5, ale sází na úplně jiný design. Hyundai kombinuje retro s modernou, KIA sportovnost a eleganci. Tolik vykroucených krků jsem už dlouho neviděl a rozhodně ne za volantem jakéhokoli vozu této značky (kromě modelu Stinger). Není divu, EV6 vypadá opravdu fantasticky, až vesmírně a přitom stále elegantně. Korejcům se podařilo nakombinovat ingredience opravdu skvěle, ostatně názor si udělejte sami z přiložených fotografií. Je mi totiž jasné, že vizuální vnímání je zcela individuální vjem. Mě se ale vůz moc líbí.

kia-ev6-8 kia-ev6-34

Tedy zvenčí, k vnitřku nějaké výhrady mám, zejména k dvouramennému volantu s podivným tvarováním středu. Zbytek interiéru je ale kvalitní a zejména funkční, i když poněkud strohý a možná i mírně fádní. To ale přičítám kombinaci černé a šedé barvy, která tak působí vždy a ve všem.

Technologie tu však nechybí a rozhodně zaujme kombinace dvou dvanáctipalcových obrazovek. Příjemný je relativně nízký posed a palubní deska vás obklopuje jako ve sportovním voze. Ergonomie je v pořádku, ale nečekejte tady hardware tlačítka, vše je přísně dotykové.

kia-ev6-18 kia-ev6-26

Naštěstí je infotainment velmi svižný a uživatelsky přívětivý, takže se v něm budete brzy orientovat. Klimatizace se stále obsluhuje otočnými ovladači, za což má EV6 plus k dobru. Je tu ale ještě jedno překvapení – lišta pro ovládání klimatizace se jedním ťuknutím změní v lištu pro ovládání infotainmentu. Otočným ovladačem hned vedle lze ovládat jak kompletní funkce autorádia, tak nastavení klimatizace.

Kabina vás zahrne bohatým prostorem (výhoda elektrické platformy) pro posádku vpředu i vzadu a na zavazadla zbývá 540 litrů a nepřekážejí jim nabíjecí kabely, ty jdou totiž uložit do úložného prostoru pod přední kapotou. Prostorově je tak vůz srovnatelný s o třídou většími limuzíny.

kia-ev6-12

Pojďme se mrknout na použitou techniku. Elektrická platforma E-GMP díky pokročilé 800V architektuře umožňuje vysoké nabíjecí výkony až 220 kW. Nabití na 80 % je na rychlonabíječce otázkou pouhých 18 minut a dobití 100 kilometrů vyžaduje jen necelých pět minut. Také domácí nabíjení zvládnete díky palubní AC nabíječce o výkonu 11 kW pohodlně přes noc.

V testu mám dosud nejsilnější variantu, ale koncem roku přijde ještě výrazně silnější verze GT. Zkoušená GT-Line AWD však bohatě stačí. Má totiž výkon 325 koní a masivních 605 Nm točivého momentu přenášených na všechna čtyři kola a dostupných okamžitě. Na stovku zrychlí za 5,2 sekundy a elektricky omezenou rychlost na 188 km/h.

kia-ev6-28

V praxi je akcelerace velmi návyková a razantní. Elektromotory totiž nemají žádnou prodlevu a nečekáte na přeřazení převodovky. Prostě to jen zamáčknete a necháte se odstřelit vpřed. EV6 je tedy pořádně rychlá, zároveň však velmi pohodlná, tichá a kultivovaná. Je to vůz dvou osobností. Může sloužit jako krotká limuzína pro každý den, nebo dynamicky nadprůměrný a v zatáčkách schopný sporťák. Je na vás, jak ji budete používat. Je však dobré vědět, že zvládne obojí a to i přes svou hmotnost přesahující dvě tuny.

kia-ev6-35

Vůz disponuje baterií o kapacitě 77,4 kWh a výrobce slibuje dojezd 504 kilometrů podle normy WLTP. Reálně se za teplých dnů dostanete lehce přes 400 kilometrů, což je pořád velmi slušný hodnota, která dnes patří k tomu nejlepšímu. Spotřeba se během týdne pohybovala kolem 16 kW/h kombinovaně a nejezdil jsem příliš ekonomicky. To je ostatně také velmi dobrý výsledek a pokud se člověk bude snažit, půjde to ještě za méně.

kia-ev6-3

V zatáčkách totiž funguje velmi dobře a jde cítit, že auto ladili nadšenci. EV6 se s chutí stáčí do oblouku, následuje okamžitě volant a nedělá ji ani problém přenos hmoty ze strany na stranu. Můžete si ji tak pěkně pohazovat ze zatáčky do zatáčky a budete se za volantem bavit. Vězte, že ani ten zvuk „spalováku“ vám chybět nebude, protože tento elektromobil je opravdu radost vodit po okresce, což opravdu není standardní. Navíc podvozek umí brilantně filtrovat nerovnosti a být vždy pohodlný. Tohle se vážně povedlo a nedivím se, že si KIA EV6 odvezla titul auta roku. Je to zcela zasloužené.

kia-ev6-5

No a kolik za to? Základní verzi vozu Kia EV6 pořídíte za 1 180 980 Kč, jenže bude mít výkon skromnějších 170 koní a baterii o kapacitě 58 kW. Za sto tisíc navíc získáte výkon 230 koní a větší 77 kWh baterii. Na vrcholu žebříčku je testovaná verze s pohonem všech kol, výkonem 325 koní a baterií o kapacitě 77 kWh v nadupané výbavě GT-Line – ta stojí ceníkových 1 481 980 Kč.

Plusy

– Design
– Podvozek a jízdní vlastnosti
– Dojezd
– Nabíjení
– Vnitřní prostor

Mínusy

– Vyšší cena