Technologie plug-in hybridů se rychle zlepšuje a motoristům nabízí nové možnosti. Zásoba energie a její využitelnost už neslouží jen ke snížení papírových emisí. Pro ty, pro které je elektromobil nepraktický nebo finančně nedostupný, už nemusí plug-in hybrid působit jako kompromis, ale spíš jako dvě auta v jednom.
Na začátku druhé dekády 21. století byly první plug-in hybridy vnímány spíše jako nadstavba klasických hybridů bez možnosti externího nabíjení. To odpovídalo tehdejšímu stavu vývoje elektromobility, který byl ještě v plenkách. Jenže technika elektromobilů udělala za posledních deset let obrovský skok kupředu – a z toho těží i plug-in hybridy. Dnes už se dají vnímat jako elektromobily pro kratší vzdálenosti.
Zároveň si ale zachovávají schopnost fungovat jako úsporné hybridy, což se hodí při delších cestách nebo tam, kde není rozvinutá nabíjecí infrastruktura. Výjimkou už není ani možnost nabíjení stejnosměrným proudem, takže se vyplatí využívat i veřejné dobíječky.
10. Range Rover Sport P460e
Modely Range Rover tradičně spojují off-roadové schopnosti s luxusem. Verze Sport P460e přidává další rozměr v podobě možnosti čistě elektrické jízdy. Baterie má kapacitu 38,2 kWh, což by mělo vystačit na dojezd 120 km – reálně to ale bude méně. Pro jízdu po městě však jde o ideální řešení z hlediska nákladů i ekologie.
9. Suzuki Across
Suzuki si vyvíjí pouze klasické hybridy, a plug-in technologii přebírá od Toyoty. V případě modelu Across je „dárcem“ techniky Toyota RAV4 PHEV. Baterie o kapacitě 18,1 kWh zajistí normovaný dojezd 74 km. Interiér i použité materiály odpovídají stylu Suzuki – důraz na praktičnost a nízké provozní náklady.
8. Toyota RAV4
Oproti modelu Suzuki Across nabízí RAV4 PHEV kvalitnější interiér a robustnější design více laděný do off-roadového stylu. Baterie má stejnou kapacitu 18,1 kWh. Výhodou je nízká spotřeba v hybridním režimu – jen 4 l/100 km.
7. Škoda Kodiaq iV
Škoda udělala výrazný krok vpřed, když druhou generaci Kodiaqu s plug-in hybridem vybavila baterií s podporou rychlonabíjení 50 kW a elektrickým dojezdem 115 km. Toto velké rodinné SUV s obřím 910litrovým kufrem se tak stává skvělou volbou i pro městský provoz.
6. Kia Sportage PHEV
Korejský model je oblíbený díky široké paletě motorizací. Plug-in hybridní verze nabízí dojezd 70 km na elektřinu. Ačkoliv se ideálně hodí jako rodinné auto, díky nízkým emisím si najde místo i ve firemních flotilách.
5. Hyundai Tucson PHEV
Technicky jde o dvojče Kie Sportage, liší se však designem karoserie i interiéru. Stejně jako Kia nabídne Tucson dobrou volbu pro rodiny i pro firemní využití.
4. Toyota Prius
Prius byl průkopníkem hybridní techniky a v aktuální generaci se prodává výhradně jako plug-in hybrid. Díky výborné aerodynamice má nízkou spotřebu a baterie zajistí elektrický dojezd 65 km. Potěší i dynamikou – z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,8 sekundy.
3. BMW 330e
Prémiové značky v segmentu plug-in hybridů chtějí nabídnout nejen elektrickou jízdu, ale i dynamiku a komfort navíc. BMW řady 3 si i ve verzi 330e zachovává sportovní jízdní vlastnosti a zároveň v elektrickém režimu vyniká kultivovaností a tichostí.
2. Mercedes-Benz C 300 e
Ani Mercedes-Benz nezůstává pozadu – jeho třída C s plug-in hybridním pohonem zvládne v ideálních podmínkách 108 km čistě na elektřinu. V interiéru nechybí typický komfort a technika z dílen Stuttgartu.
1. BMW 530e
Plug-in hybrid vyšší střední třídy od BMW nabízí více prostoru a lepší dynamiku než menší řada 3. Baterie umožní elektrický dojezd kolem 100 km a zároveň si vůz zachovává sportovní charakter, přestože hybridní technika zvyšuje hmotnost.