Čínský Zeekr jede na plné obrátky a ukazuje náskok Číny v elektrifikaci. Jeho novinka, Zeekr 007 GT, navíc míří do segmentu, který evropští výrobci zcela zanedbali. Jde totiž o čistě elektrické kombi. Zeekr si to může dovolit, protože už nabízí několik klasických SUV, velkých luxusních MPV i klasických sedanů. Designem 007 GT rozhodně nezklame. Totéž platí i o jeho technologii. Atraktivní elektrické kombi by mělo být nejrychleji se nabíjejícím elektromobilem na světě.
007 GT má délku 4 866 mm, šířku 1 900 mm a výšku 1 445 mm. Velkorysý je také rozvor náprav, který činí 2 925 mm. Na první pohled je zřejmé, že ctí principy aerodynamiky, ale činí to atraktivněji než ID.7 nebo Mercedes-Benz EQ. Má vyloženě sportovní DNA, zvýrazněnou plovoucí střechou černým karbonovým pásem vpředu a Gurneyho klapkou na okraji víka zavazadlového prostoru. Základem je elektrická platforma Sustainable Electric Architecture (SEA) koncernu Geely, jejíž vývoj se opět posunul. Hlavním trumfem 800V arichitektury je možnost nabíjení výkonem až 500 kW!
Zeekr tvrdí, že z 10 na 80 % se baterie nabije za méně než 11 minut, což znamená, že Zeekr 007 GT bude nejrychleji se nabíjejícím elektromobilem na světě. Pouhých 15 minut na nabíječce by mělo stačit k prodloužení dojezdu o dalších 500 kilometrů. Tajemství spočívá v li-ion baterii s chemií fosforečnanu lithno-železitého (LFP). Samozřejmě, takové nabíjení vyžaduje také ultravýkonnou nabíječku. Velkou výhodou vlastně vyvinutého akumulátoru je vyšší podíl využitelné kapacity baterie ve srovnání s její hrubou kapacitou, než je tomu například u baterií konkurenční společnosti CATL. To znamená více energie v menším objemu.
Zeekr 007 GT bude nabízen ve dvou verzích. Jednomotorová s pohonem zadních kol disponuje výkonem 306 kW, zatímco dvoumotorová verze s pohonem 4×4 má výkon až 468 kW. Bude to tedy pořádná raketa. To platí nejen pro zrychlení, ale i pro maximální rychlost 210 km/h, která je ve světě elektromobilů nadstandardní. Menší baterie má kapacitu 75,6 kWh a ta větší 100 kWh. Podle toho se odvíjí také dojezd. Verze Long Range by měla podle evropského cyklu WLTP zvládnout až 620 kilometrů. Přítomnost lidaru nad čelním sklem dokazuje přítomnost pokročilých asistentů a autonomního řízení na úrovni SAE3.
Interiér zahrnuje 13palcový digitální kokpit a velkou 15palcovou obrazovku infotainmentu. To vše doplňuje 35palcový head-up displej s rozšířenou realitou. Zeekr také slibuje dostatek místa na zadních sedadlech a zavazadlový prostor o objemu více než 500 litrů. Největšími soupeři novinky budou BMW i5 Touring a nové Audi A6 e-tron Avant. Těm však Zeekr 007 GT pořádně zatopí, zejména cenou. Verze s dlouhým dojezdem začíná na 59 900 eurech. V Evropě se bude prodávat jako Zeekr 7GT, aby se čínská značka vyhnula konfliktu s nejmenovaným britským tajným agentem.