Elektrická novinka francouzské značky láká zákazníky na velmi přijatelnou cenovku a bohatou výbavu. Citroën poprvé v segmentu městských vozů standardně vybavuje všechny verze nového modelu ë-C3 inovativním a exkluzivním systémem odpružení s dvojitými progresivními hydraulickými dorazy.
Pro řidiče a cestující neviditelné odpružení Citroën Advanced Comfort® zaručuje cestujícím ve voze jedinečný pocit pohodlí na silnici díky použití progresivních hydraulických dorazů, což inženýrům umožnilo volněji nastavit odpružení nového tak, aby vůz při jízdě po nerovném povrchu působil dojmem, že letí. Místo mechanických dorazů jsou v každém rohu vozidla ve spojení s tlumičem a pružinou použity dva dorazy – jeden pro kompresi a druhý pro dekompresi (neboli odskok).
Oblíbený systém pracuje ve dvou stupních. Při lehké kompresi a dekompresi kontroluje pružina a tlumič společně svislé pohyby bez pomoci hydraulických dorazů. V případě velkých nárazů pružina a tlumič ve spojení s hydraulickými kompresními nebo dekompresními dorazy postupně zpomalují pohyb a zabraňují otřesům na konci zdvihu. Na rozdíl od mechanického dorazu, který absorbuje energii a část z ní uvolní v podobě nárazu, hydraulický doraz tuto energii absorbuje a rozptýlí.
„Komfort je nedílnou součástí samotné DNA značky Citroën. Je pro nás velmi důležitý, protože je velmi důležitý pro naše zákazníky. Proto jsme vynaložili velké úsilí, aby se nový C3 stal nejpohodlnějším vozem v segmentu, a to díky inovacím Citroënu, jako jsou nové verze našich sedadel Advanced Comfort® a poprvé u modelu C3 náš systém odpružení s dvojitými progresivními hydraulickými dorazy Citroën Advanced Comfort®,“ uvedla Laurence Hansen, ředitelka produktové strategie Citroënu.
SNADNÝ ELEKTRICKÝ POHON
Elektromotor o výkonu 83 kW/113 k poskytuje výkon a točivý moment potřebný pro každodenní dojíždění a dlouhé cesty, zatímco baterie LFP s kapacitou 44 kWh nabízí dojezd přibližně 320 km (cyklus WLTP).
Díky rychlému nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu 100 kW trvá pouhých 26 minut, než se kapacita baterie zvýší z 20 % na 80 %, v Evropě je k dispozici více než 540 000 nabíjecích stanic.
Nová aplikace „e-ROUTES“ umožňuje řidičům ë-C3 optimalizovat dlouhé cesty tím, že jim poskytuje stálý online přístup k nejspolehlivějším údajům o nabíjecí síti a vozidle. (dostupné v některých zemích EU)
Platforma, která je jako první ve skupině Stellantis orientovaná na elektromobily a umožňuje snížit náklady, využívá akumulátor LFP (lithium-železo-fosfát) s kapacitou 44 kWh, který zajišťuje dojezd téměř 320 km (v cyklu WLTP). Rychlonabíjení stejnosměrným proudem (DC) o výkonu 100 kW umožňuje dobít baterii z 20 % na 80 % kapacity za 26 minut.
Dobití z 20 % na 80 % při standardním střídavém proudu trvá při použití výkonu 7 kW přibližně 4 hodiny 10 minut, respektive 2 hodiny 50 minut, pokud je k dispozici 11 kW. Přístup k domácím i veřejným nabíjecím zařízením na střídavý proud je snadný díky standardně dodávanému kabelu Mode 3, který je ideální pro pravidelné nabíjení doma pomocí wallboxu i venku na veřejných nabíjecích stanicích. Kabel lze použít s jednofázovým wallboxem s výkonem 7,4 kW nebo třífázovým wallboxem s výkonem 11 kW.
Zcela nový ë-C3 s motorem o výkonu 83 kW (113 k) a plně automatickou převodovkou dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za přibližně 11 sekund a dosahuje maximální rychlosti 135 km/h, takže poskytuje více než dostatečnou sílu a výkon pro každodenní jízdu a provoz, zejména v městském a příměstském prostředí.
Pro ještě pohodovější zážitky na dlouhých cestách si budou majitelé navíc moci díky nové aplikaci e-ROUTES plánovat své cesty, sledovat stav nabití a úroveň nabití baterie v reálném čase a využívat kompletní online navigaci. Aplikace je určena speciálně pro elektromobily Citroën a je součástí předplatného online služeb „Connect Plus“. Díky aplikaci MyCitroën budou moci řidiči ë-C3 naprogramovat nabíjení či nastavit vyhřátí nebo vychlazení kabiny a kontrolovat stav baterie.
Řidiči, kteří si zvolí možnost „Connect Plus“, budou moci využívat sadu nových specializovaných nástrojů, které jim pomohou zvládnout ovládání vozu bez stresu. Patří mezi ně:
Aplikace Citroën e-ROUTES, která byla vyvinuta speciálně pro elektromobily Citroën a řidiči slouží jako pomocník pro co nejefektivnější dynamické plánování trasy. Je neustále propojena s údaji o vozidle, sledováním dopravní situace a informacemi o dobíjecích místech na trase a zajišťuje tak optimální kontrolu nad jízdou. Díky této integrované aplikaci si řidiči mohou být jisti, že doba jízdy bude optimalizována, budou mít přístup k nejlepším a nejspolehlivějším online údajům o nabíjecí síti, vždy budou vědět, kolik procent energie v baterii zbývá při příjezdu a v případě potřeby dojde k automatickému přepočítání trasy.
E-Remote, která umožňuje majitelům používat aplikaci MyCitroën jako dálkové ovládání pro vůz ë-C3 k nastavení vyhřátí nebo vychlazení kabiny vozu před odjezdem a k naprogramování doby nabíjení.
Vůz je s aplikací e-ROUTES automaticky spárován, když majitelé zadají jeho údaje do svého účtu MyCitroën.
KABINA NAVRŽENÁ TAK, ABYSTE SE V NÍ CÍTILI „JAKO DOMA“
Prostorný interiér byl navržen s využitím jednoduchých, ale elegantních povrchů, aby cestujícím nabídl atmosféru podobnou obývacímu pokoji. Sedadla Citroën Advanced Comfort® v nové C3 jsou přizpůsobena vozu a jsou opatřena zesílenou pěnu pro měkký a příjemný pocit od prvního doteku a dobrou oporu bez ohledu na ujetou vzdálenost.
Dalším novým prvkem je nový vzhled vozu, jehož výška 157 cm poskytuje cestujícím na předních sedadlech 100 mm navíc pro vyšší a dominantnější pozici za volantem s větším pocitem kontroly a bezpečí. Celá posádka má lepší výhled ven, což přispívá k většímu pocitu pohody na palubě. Přestože je nový ë-C3 jen o 19 mm delší a o 6 mm širší než jeho předchůdce, nabízí mnohem prostornější kabinu. Šířka v úrovni loktů na zadních sedadlech je o 19 mm a na předních sedadlech o 21 mm větší, než je průměr na trhu, prostor pro kolena cestujících na zadních sedadlech je nejméně o 20 mm větší než průměr.
Přeprava předmětů a zavazadel je ve zcela novém voze snadná. Větší kabina je vybavena užitečnými a chytrými odkládacími prostory ve výplních dveří, na středové konzole a pod středovou loketní opěrkou, ve středové konzole je k dispozici podložka pro bezdrátové nabíjení (standardní výbava verze Max). Díky modularitě zadní lavice dělené v poměru 60/40 (standardní výbava verze Max) a šířce mezi podběhy zadních kol 1015 mm lze ve voze přepravovat větší předměty a velkorysý zavazadlový prostor o objemu 310 litrů za zadními sedadly by měl stačit pro většinu nákupů.
S výškou 157 cm (bez střešních nosičů) je nový C3 vyšší než jeho předchůdce, jeho vyšší světlá výška usnadňuje nastupování a vystupování a nabízí jistější jízdu přes retardéry a výmoly, s nimiž se často setkáváme při jízdě ve městě a v jeho okolí. Světlá výška vozu C3 je 163 mm oproti 135 mm u předchozího modelu.
Ceník nový Citroën C3 | ||
elektro 83 kW | ||
You (ve výbavě mimo jiné manuální klimatizace, zadní parkovací senzory, elektricky ovládaná a sklopná zrcátka) | 589.000 | |
Plus (navíc 10″ středový displej, automatické stěrače, led světlomety, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dělené zadní sedadlo, automatická dálková světla) | 629.000 | |
Max (parkovací kamera, 3d navigace, automatická klimatizace, hliníková 17″ kola, zatmavená zadní okna) | 679.000 |