Modelovou řadu Galaxy zatím Geely v Evropě nenabízí. Do budoucna se to ale může změnit a pro tradiční evropské výrobce by to nebyla dobrá zpráva. Nový plug-in hybridní sedan A7 totiž přichází s drtivou kombinací pokročilé techniky, špičkové konektivity, bohaté výbavy a téměř neuvěřitelně nízké ceny.
Model A7 patří se svou délkou 4 918 mm, šířkou 1 905 mm a rozvorem náprav 2 845 mm do střední třídy. Designéři se přitom nebáli inovací a nejvíce se „vyřádili“ na světelné technice. Přední světlomety jsou například inspirované odrazem měsíčního světla na drobných mořských vlnkách, zatímco grafika zadních světel evokuje východ slunce. Tento efekt dosáhli vícevrtstvým laserovým gravírováním.
Také pohled do interiéru ukazuje, že se na tomto prémiovém sedanu rozhodně nešetřilo. Kombinace dřeva, kovu, křišťálu, skla a kůže má navodit atmosféru tradičních čínských zahrad. Palubní deska nese obrovský infotainment a menší displej pro řidiče, který slouží jako virtuální kokpit. Kvalitní ozvučení zajišťuje aparatura se 16 reproduktory. O špičkové konektivitě, asistenčních systémech a aktualizacích over-the-air není pochyb. Nejzajímavější je ale pravděpodobně samotný pohon. Geely Galaxy A7 je plug-in hybrid, který kombinuje přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,5 litru, elektromotor a baterii s poměrně velkou kapacitou 18,99 kWh. Ta má vystačit na 120 km čistě elektrické jízdy bez emisí.
To by ještě nebylo tak zvláštní, nebýt údajů, podle kterých má toto auto zvládnout na jedno nabití a natankování až 2 100 km. O tomto čísle sice trochu pochybujeme, protože Geely vychází z velmi benevolentního čínského měřicího cyklu spotřeby CLTC, na druhou stranu však hraje v jeho prospěch relativně nízká hmotnost – jen 1 735 kg – a pravděpodobně i vynikající aerodynamika. Šokující je ale především cena. Noblesní sedan střední třídy s bohatou výbavou a plug-in hybridním pohonem totiž v Číně začíná na ceně 130 000 jüanů, což je zhruba 16 000 eur. Takovou částku evropští výrobci zkrátka nemají šanci nabídnout.
A navíc – pokud by se Geely Galaxy A7 rozhodlo vstoupit na evropský trh, díky hybridnímu pohonu by se na něj nevztahovala ani ochranná cla, která nedávno zavedla Evropská unie. I kdyby se cena po homologaci v Evropě zvýšila, Geely má stále dostatečný prostor nabídnout téměř dumpingovou cenu.