MG S5 EV: Číňané šlapou na plyn. Přichází další elektrické SUV

Autor:

Foto: MG. Zdroj: MG

Čínsko-britská značka MG chrlí jednu novinku za druhou. Nejnovějším přírůstkem je elektrické SUV MG S5. Nabídne dvě varianty baterií, pohon zadních kol a dojezd až 460 km. Jen za posledních pár měsíců nám MG představilo nové generace modelů ZS a HS, hybridní hatchback MG3, elegantní roadster Cyberster a minulý týden zcela novou generaci elektrického hatchbacku MG 4. A tím to nekončí – přichází další novinka v podobě SUV MG S5. Jde o vůz odvozený právě od nového MG 4, postavený na modulární platformě MSP. Designéři se při tvorbě přední části inspirovali roadsterem Cyberster, což prozrazují štíhlá denní světla s grafikou šachovnice nebo dělené otvory v nárazníku.

Design inspirovaný Cybersterem

Z profilu zaujmou aerodynamické linie, výrazné prahy a chromovaný lem oken. Zadní světla jsou propojena LED lištou a nesou motiv šipek. Zákazníci si budou moci vybrat 17- nebo 18palcová kola a také ze šesti barev karoserie, včetně perleťově černé, sytě červené nebo odstínu Piccadilly Blue. Interiér nabídne více prostoru než MG 4. Nad předními sedadly je výška až 1 026 mm, nad zadními 967 mm. Zavazadelník pojme 453 litrů, jeho praktičnost zvyšuje dvojitá podlaha a sklopená opěradla dělená v poměru 40 : 60, po jejichž sklopení vznikne objem 1 441 litrů.

Minimalismus v interiéru

Minimalistická palubní deska je vybavena jediným 12,8palcovým displejem infotainmentu s podporou Apple CarPlay a Android Auto. Systém umožňuje využívat integrované aplikace jako Spotify nebo TikTok. Nechybí indukční nabíjení ani možnost vzdáleného přístupu k vozu – například pro vyhledání polohy, odemčení a zamčení dveří či zjištění stavu baterie a dojezdu. MG ale nezapomnělo ani na klasické ovládací prvky – fyzická tlačítka zůstala pro nejpoužívanější funkce, jako je hlasitost rádia, klimatizace nebo odmlžování oken.

Výkon a baterie

O pohon se stará zadní elektromotor s výkonem 170 kW a točivým momentem 350 Nm. Novinka díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy. Na výběr budou dva akumulátory – menší s kapacitou 49 kWh a větší se 64 kWh. Dojezd by měl dosahovat až 480 km. Menší baterie podporuje nabíjecí výkon 120 kW, větší až 139 kW. Dobíjení z 10 na 80 % tak zabere maximálně 28 minut. Řidič bude mít na výběr z pěti jízdních režimů: Normal, Sport, Comfort, Snow a Custom. O bezpečnost se postará balík asistenčních systémů MG Pilot Custom.

Podvozek a jízdní vlastnosti

MG je obzvlášť hrdé na podvozek s plně nezávislým zavěšením všech kol, vzadu se nachází víceprvková náprava. Valivý odpor snižují nová ložiska s třením sníženým o 25 %. Dynamiku vozu krotí účinná brzdová soustava vyvinutá firmou Continental, která kombinuje rekuperační a hydraulické brzdění. Přední kotouče mají průměr 321 mm a zadní 300 mm, což znamená, že MG S5 dokáže zastavit ze 100 km/h na pouhých 35,5 metrech. K jízdním vlastnostem přispívá také nízké těžiště díky extra tenké baterii vysoké jen 110 mm a rozložení hmotnosti mezi nápravami v poměru 47 : 53 ve prospěch zadní, poháněné.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY