Německý startup DeepDrive přichází s technologií, která může zásadně proměnit svět elektromobility. Kromě svých unikátních elektromotorů se dvěma rotory totiž vyvinul i dvourotorový generátor, určený jako prodlužovač dojezdu (range extender). O jeho řešení se teď automobilky doslova přetahují.
DeepDrive se v poslední době dostává do popředí automobilového průmyslu díky patentované technologii, která slibuje vyšší výkon, nižší náklady a lepší účinnost než současné elektromotory. A to vše při hmotnosti kolem 60 kilogramů, zatímco srovnatelně výkonné motory konkurence váží často přes 100 kilogramů.
Revoluční generátor pro delší dojezd
Na podobném principu jako své elektromotory postavil DeepDrive i dvourotorový generátor, který může fungovat jako rozšiřovač dojezdu. Systém je konstruován tak, aby se dal přímo propojit s klikovým hřídelem spalovacího motoru, čímž se minimalizují ztráty výkonu při přenosu energie. Výsledkem jsou tzv. EREV vozy (Extended Range Electric Vehicle), které spojují výhody plně elektrického pohonu s malým spalovacím motorem pro dobíjení baterie.
Nový přístup k hybridizaci
Tento koncept umožňuje automobilkám „z-elektrifikovat“ čisté elektromobily, aniž by musely přestavovat klasické spalovací platformy. Jde tedy o opačný směr, než jaký se uplatňuje dnes – a zároveň o přístup vhodnější pro budoucnost, kdy budou bateriové vozy postupně přebírat roli od těch spalovacích.
Elektromobily s prodlouženým dojezdem budou mít zvláštní význam zejména na trzích s nedostatečnou nabíjecí infrastrukturou. Tato technologie také poskytne výrobcům větší flexibilitu v době, kdy přechod na elektromobilitu probíhá po světě nerovnoměrně.
Obrovský zájem automobilek
DeepDrive už své technologie testuje v reálném provozu – a výsledky jsou velmi slibné. Není proto divu, že zájem ze strany výrobců je obrovský. Startup už nyní spolupracuje s osmi z deseti největších světových automobilových značek a mezi jeho předběžné zákazníky patří také Li Auto, BYD nebo Nissan s technologií ePower.
Do hry se zapojily i BMW, Continental a Aumovio, přičemž investice s vazbami na Volkswagen naznačují, že DeepDrive má před sebou velmi slibnou budoucnost.

