Citroën rozšiřuje své působení na poli elektrické mobility a přichází s modelem ë-C3 Aircross – čistě elektrickou verzí kompaktního crossoveru, který zaujme nejen odvážným designem, ale i až sedmimístným uspořádáním interiéru, cenovou dostupností a solidním dojezdem přes 300 kilometrů. Tímto krokem francouzská automobilka potvrzuje, že elektromobilita může být praktická, cenově přijatelná a zároveň přívětivá k běžnému rodinnému provozu.
Praktický crossover na elektřinu
ë-C3 Aircross stojí na nové platformě Smart Car a vychází z aktuální generace modelu C3. V porovnání s předchozím Aircrossem narostl do všech směrů – měří 4 390 mm na délku, 1 790 mm na šířku a má rozvor náprav 2 670 mm. Tyto rozměry se pozitivně promítají do prostoru v kabině, kde se pohodlně usadí i vyšší cestující, a v závislosti na konfiguraci nabízí vůz i mimořádně štědrý zavazadelník.
Zcela unikátní v rámci segmentu je možnost sedmimístného provedení, a to i u elektrické verze. Třetí řada sedadel je volitelná za příplatek a vhodná zejména pro děti – v případě jejího využití je ale třeba počítat s omezením objemu kufru. Sedadla jsou navíc prakticky sklopná do podlahy, takže když je nepotřebujete, nijak nepřekážejí.
Elektromotor s dojezdem přes 300 km
Elektrický ë-C3 Aircross pohání elektromotor s výkonem 83 kW (113 k) a energii čerpá z trakční baterie o kapacitě 44 kWh. Podle oficiálního cyklu WLTP zvládne na jedno nabití ujet více než 300 kilometrů, což je v dané třídě zcela konkurenceschopné číslo. Citroën zároveň slibuje, že během roku nabídku rozšíří ještě o výkonnější verzi s větší baterií a dojezdem až 400 kilometrů – což by ë-C3 Aircrossu otevřelo cestu k širšímu spektru zákazníků, včetně těch, kteří často vyrážejí mimo město.
Velkým plusem je také podpora rychlodobíjení. Vůz lze na stejnosměrném (DC) stojanu dobíjet výkonem až 100 kW, což znamená, že z 20 na 80 % kapacity se baterie dobije za pouhých 26 minut. To řadí ë-C3 Aircross mezi elektromobily, které se hodí nejen na denní městský provoz, ale i na delší cesty s krátkou přestávkou na kávu.
Styl inspirovaný novou érou Citroënu
Z hlediska vzhledu se ë-C3 Aircross hlásí k nové designové éře značky. Přední části dominuje nová interpretace loga, trojité světelné segmenty a masivní maska, která dodává vozu robustnější a modernější výraz. Elektrická varianta se od ostatních na první pohled příliš neliší, což může být výhodou pro ty, kdo nechtějí dávat najevo, že jezdí elektromobilem – zároveň ale potěší každého, kdo má rád moderní a výrazný design.
Jednoduchý a funkční interiér
Uvnitř sází Citroën na jednoduchost, funkčnost a přehlednost. Verze vybavené infotainmentem nabídnou 10,25″ dotykový displej s podporou Apple CarPlay, Android Auto a bezdrátového nabíjení mobilních telefonů. Ovládací prvky jsou intuitivní a hlavní jízdní informace se promítají na malý panel pod čelním sklem, který tak supluje funkci klasického head-up displeje.
Moderní technologie doplňuje řada asistenčních systémů, které usnadňují každodenní řízení – od adaptivního tempomatu přes hlídání jízdního pruhu až po čtení dopravních značek. Některé z nich lze dokonce ovládat pomocí fyzických tlačítek, což ocení zejména konzervativnější řidiči.
Ceny a výbava
Elektrická verze Citroënu C3 Aircross začíná na ceně 730 000 Kč. Za tuto částku získáte velmi dobře vybavený vůz, který kombinuje elektrický pohon s prostorným interiérem, atraktivním designem a dostatečným dojezdem. Vrcholná výbava Max, která startuje na 780 000 Kč, přidává dvoubarevné lakování, zadní LED světla, litá kola a pokročilé bezpečnostní asistenty.
Za své peníze tak zákazník dostává plnohodnotný elektromobil s uživatelským komfortem běžného SUV. Pokud Citroën splní slib a uvede výkonnější verzi s dojezdem 400 km, bude ë-C3 Aircross ještě atraktivnější i pro ty, kteří dosud o elektromobilu neuvažovali.
Citroën ë-C3 Aircross je důkazem, že elektromobil nemusí být kompromisem. Naopak – může být stylový, prostorný, praktický a připravený na každodenní realitu běžné rodiny. V kompaktním balení přináší řešení pro město i mimo něj, s provozem bez emisí a překvapivou mírou flexibility.