Test Ford Capri AWD: Efektivní, pohodlný a jízdně velmi schopný elektromobil

Autor:

Foto: Electricdrive

Ford oprášil jedno ze svých nejslavnějších jmen – Capri. Jenže místo klasického kupé se spalovacím motorem a pohonem zadních kol přichází zcela nový typ auta. Capri 21. století je moderní elektromobil, který se řadí nad Explorer a kombinuje styl s prostorností a nádechem prémiovosti. Přestože sdílí technický základ s vozy koncernu Volkswagen, nový Ford si jde svou vlastní cestou – a to nejen vzhledem, ale i ambicí.

Pod elegantním zevnějškem se skrývá osvědčená platforma MEB, kterou Ford sdílí díky spolupráci s Volkswagenem. Stejně jako Explorer vychází z ID.4, nový Capri má blíž ke sportovněji pojatému modelu ID.5. To ale neznamená, že jde o prostý převlek. Právě naopak – Ford si dal záležet, aby Capri působilo jako samostatný model s vlastním charakterem. Odlišný design, vlastní výroba v německém Kolíně nad Rýnem a pečlivé ladění detailů – to všechno dává vozu osobitost.

V nabídce jsou dvě verze: základní s pohonem zadních kol a výkonnější čtyřkolka. Zadokolka disponuje elektromotorem o výkonu 210 kW (286 koní) a hutným točivým momentem 545 Nm. Využitelná kapacita baterie činí 52 kWh, ale je možné sáhnout po větší, 77kWh verzi, která umožní dojezd až 627 kilometrů.

Silnější varianta má dva elektromotory – jeden vpředu, druhý vzadu. Celkový výkon naroste na 250 kW (340 koní), přičemž přední motor má spíše podpůrnou roli s točivým momentem 134 Nm, zatímco zadní zůstává hlavním tahounem s 545 Nm. Větší baterie (79 kWh využitelné kapacity) slibuje velmi solidní dojezd – až 592 km v základu a 560 km ve výbavě Premium.

Papírové hodnoty slibují solidní dynamiku – zadokolka zvládne stovku za 6,4 sekundy, zatímco čtyřkolka je výrazně rychlejší s časem 5,3 sekundy. V obou případech je nejvyšší rychlost omezena na 180 km/h. Jízdní projev přitom nesází jen na čísla, ale na reálný zážitek – nízko položené těžiště, pečlivě naladěný podvozek a specifické nastavení pohonu dodávají autu sportovnější charakter než u koncernových sourozenců.

Obě verze podporují rychlé nabíjení. Zadokolka zvládá až 135 kW, čtyřkolka ještě rychlejších 185 kW. Nabít baterii z 10 na 80 procent zvládnete zhruba za půl hodiny – konkrétně za 28 minut u slabší varianty a 26 minut u té silnější. Standardem je také palubní nabíječka pro střídavý proud s výkonem 11 kW.

Design nového Capri sebevědomě odkazuje na slavné jméno z historie. Moderní tvary kombinují eleganci s dynamikou a základní provedení stojí na 19palcových kolech. Výbava Premium má dvacítky a za příplatek lze mít dokonce jednadvacítky. Rozměrově se jedná o velké auto – na délku měří 4634 mm, šířka bez zrcátek je 1872 mm (se zrcátky 2063 mm), výška činí 1626 mm a rozvor 2767 mm slibuje velkorysý prostor uvnitř.

Interiér působí velmi současně – digitální přístrojový štít, velká centrální obrazovka s úložným prostorem za ní a minimalistické ovládací prvky navazují na řešení z Exploreru. Jednoduchost a funkčnost dominují, i když některé detaily odhalí původní techniku z koncernu VW. Například elektrické ovládání všech oken pouze dvěma tlačítky a dotykové přepínání mezi předními a zadními okny může být matoucí. Dalším dědictvím jsou dotykové plošky na volantu a kapacitní panel pro světla – prvky, které už nové vozy ID. vynechávají, ale Ford se jich rozhodl zatím nevzdat.

Do redakčního testu jsem dostal hned nejsilnější variantu – čtyřkolku s maximálním výkonem 340 koní a velkou baterií. Zrychlení je bleskurychlé, stovka je otázkou 5,3 sekundy a auto okamžitě reaguje na plyn. Právě tahle spontánnost dělá z každodenní jízdy zážitek – v městském provozu i na okreskách je to doslova návykové. Všude jste o krok dřív a manévrování je až překvapivě snadné.

I z hlediska dynamiky se Capri předvádí v dobrém světle. Na dálnici už nemá takovou chuť zrychlovat jako při nižších rychlostech, ale stále drží solidní tempo. Podvozek je komfortní, dobře tlumí a elektronika zasahuje citlivě a přirozeně. Ve srovnání s ID.4 působí Capri komfortněji a zároveň jistěji v zatáčkách – auto se téměř nenaklání, drží stopu a při výjezdu je znát práce zadní nápravy, která vůz aktivně natáčí. Brzdový pedál si rovněž zaslouží uznání – plynulý přechod mezi rekuperací a mechanickým brzděním je takřka nerozeznatelný.

Ford Capri jsem dobíjel v síti rychlonabíjecích stanic PRE Point. Tuto síť můžu doporučit zejména kvůli poměru cena/výkon. 

Celkový dojem z nového Fordu Capri? Nad očekávání dobrý. Po stránce komfortu, jízdního projevu i výbavy se řadí mezi nejlepší vozy na platformě MEB. Ford si navíc dal práci s odlišením a vytvořil elektromobil, který má vlastní osobnost. A nakonec ještě spotřeba – i s velkou baterií a vysokým výkonem se Capri v jarním provozu drželo pod hranicí 19 kWh/100 km. A to při jízdě, která vás bude bavit. Klobouk dolů!

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY